شناسهٔ خبر: 55005667 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر:

اجازه دو قطبی سازی حوزه پوشاک را به بدخواهان نمی دهیم

محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه دولت مردمی مسئله عفاف و حجاب را در مسیر روشنی پیش می برد، گفت: اجازه دو قطبی سازی فضای حوزه پوشاک را به بدخواهان نمی دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر امروز شنبه 18 تیر ماه با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید امامی رییس شورای فرهنگ عمومی و دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس و جمعی از طراحان، تولیدکنندگان پوشاک و اصحاب رسانه در برج میلاد افتتاح شد.

 

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک ایام عید قربان گفت: در یازدهمین نمایشگاه بین المللی مد و لباس فجر که امروز بخش اول آن افتتاح شد، نگاه دولت مردمی به مقوله حجاب و عفاف را نشان می دهیم. نگاه ما به این موضوع بر اساس هویت ایرانی و اسلامی ماست. مقوله عفاف و حجاب در ایران هنری است که در نمایشگاه با نمایش آثاری از هنرمندان فرهیخته ایرانی در معرض بازدید علاقه مندان قرار داده ایم.

 

وی با اشاره به تاریخ هفت هزار ساله نساجی در ایران و اهمیت پوشش در فرهنگ ایرانی اسلامی گفت: برپایی این نمایشگاه نشان می دهد که صنعت پوشاک در ایران با فرهنگ پوشش  و صنعت نساجی ایران پیوندی نزدیک دارد.

 

وی اظهار کرد: ما در دولت مردمی مسئله عفاف و حجاب را در مسیر روشنی پیش می بریم و اجازه دو قطبی سازی در این حوزه را به بدخواهان را نمی دهیم؛ چرا که همه بانوان ایرانی علاقه مند به فرهنگ ایرانی و اسلامی هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: ایران دارای مرز پرگهر و تاریخ پر افتخاری است. پرورش هنرمندان در حوزه پوشاک در جمهوری اسلامی فرآیند تکاملی در همه حوزه های مرتبط با فرهنگ و هنر است. نگاه ریاست جمهوری و شورای فرهنگ عمومی بر حفظ این فرهنگ استوار است. زنان و مردان ایرانی با هر نوع پوشش و قومیتی به این حوزه مشترک افتخار می کنند. این افتخار هویت فرهنگی ایران اسلامی است. تمام تلاش ما در این نمایشگاه به رخ کشیدن ظرفیت های فرهنگی و هنری ایران است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تسهیل گری دولت در زمینه تولید پوشاک اظهار کرد: دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تولید پوشاک در سراسر کشور تسهیل گری می کند و در همین راستا فضاهای نمایشگاهی را افزایش می دهد، همچنین فضا برای فروش تولیدات پوشاک را فراهم می کنیم.

 

وی با تقدیر از دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در برپایی یازدهمین نمایشگاه مد و لباس فجر گفت: این نمایشگاه حاصل تلاش شبانه روزی کارگروه ساماندهی مد و لباس است که با همکاری هنرمندان و طراحان مد و لباس خدمت مانایی را به فرهنگ و هنر ایران عرضه می کند.

 

محمد مهدی اسماعیلی با اشاره به استقبال علاقه مندان مد و لباس در نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: در نمایشگاه قرآن بخشی از علاقه مندان خواهان خرید پوشاک ایرانی و اسلامی بودند و در همین راستا من از آقای امامی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس می خواهم که نمایشگاه پوشاک در سراسر کشور برپا شود و ذخایر گرانقدر این عرصه را در معرض انتخاب زنان و مردان فرهنگ دوست ایرانی قرار دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: در گزارشی که به رییس جمهور درباره برپایی این نمایشگاه ارایه دادم، ایشان از نمایشگاه مد و لباس استقبال کردند و به رویکرد ایجابی در حوزه پوشاک ایرانی تاکید داشتند که دولت در همین راستا همه سلایق را تحت پوشش خود قرار می دهد و در خدمت فرهنگ و هنر است.

 

وی با تقدیر از رسانه ها در همراهی با یازدهمین نمایشگاه مد و لباس فجر گفت: امیدواریم با این همت جمعی و اجماع بتوانیم این کار بزرگ را گام به گام به جلو ببریم و این امر مهم را در کشور گسترش دهیم.

پایان پیام/32

نظر شما