شناسهٔ خبر: 55005436 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

وزیر ارشاد:

اجازه دو قطبی سازی در حوزه پوشاک نمی‌دهیم

وزیر ارشاد در مراسم افتتاح یازدهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، با تأکید بر اینکه از همه فعالان عرصه مد و لباس حمایت می‌کند، گفت: این موضوع را مبتنی بر مسیر تاریخی روشن جلو می‌بریم و اجازه دوقطبی سازی در این حوزه را به بدخواهان مردم ایران نمی‌دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز شنبه 18 تیرماه در مراسم افتتاحیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر پس از بازدید از نمایشگاه این جشنواره و گفت‌وگو با فعالان عرصه مد و لباس کشور، گفت: این نمایشگاه که بخش اول کار آن امروز افتتاح شد، نگاه فرهنگی دولت مردمی را به مقوله عفاف نشان می‌دهد؛ ما نگاهمان به این موضوع، تاریخی و مبتنی بر هویت ملی ایرانی ـ اسلامی است.

وی ادامه داد: مقوله حجاب و عفاف در ایران کاملاً هنری است. شما این هنر را می‌توانید در این نمایشگاه محدود که به عنوان منتخب آثار هنرمندان ایرانی دایر شده است، ببینید. این نمایشگاه نشان می‌دهد فرهنگ پوشش در ایران عزیز ما دیرپاست. صنعت نساجی و پوشاک در ایران هفت هزار ساله است و بسیاری از ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی که از گذشتگان به ما رسیده نشان می‌دهد که در ایران چه هنرمندانه به موضوع پوشاک پرداخته شده است.

<div id="video-display-embed-code_2555593"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4069582/2555593?width=400&height=300"></script></div>

اسماعیلی تأکید کرد: کار مهمی که باید در دستور کار قرار بگیرد و مقدمات آن را نیز آغاز کرده‌ایم، این است که این موضوع را مبتنی بر مسیر تاریخی روشن جلو ببریم و اجازه دوقطبی سازی در این حوزه را به بدخواهان مردم ایران نمی‌دهیم. همه بانوان ایرانی پاک‌دامن، عفیف و هنرمند و با علاقه به فرهنگ ایرانی اسلامی خود هستند.  

وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه ایران همیشه مهد پرورش هنرمندان پوشاک بوده است، گفت: جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در واقع فرایند تکاملی طی شده مردم ایران در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه فرهنگ و هنر است. 

وی اضافه کرد: تأکید رهبری عزیر انقلاب، رئیس جمهور و شوراهای بالادستی فرهنگ بر حفظ این میراث به دلیل جایگاه بلند تاریخی این موضوع است؛ زنان و مردان ایرانی با هر نوع گرایش فکری، سلیقه، گویش و قومیت در این حوزه به عنوان یک حوزه مشترک و تاریخی به آن افتخار می‌کنند و جزو هویت فرهنگی ایران عزیر ماست و تلااش ما در این نمایشگاه و سایر نمایشگاه‌ها این است که این ظرفیت‌های فرهنگی هنری را به رخ بکشیم.

وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه وظیفه دولت در حوزه مد و لباس تسهیل‌گری است، گفت: وظیفه خود را در این حوزه تسهیل گری می‌دانیم و امور مختلف از جمله تولید انبوه را نیز تسهیل می‌کنیم. همچنین فضاهای مشاهده مخاطبان و نمایشگاهی را افزایش می‌دهیم و فضاهای فروش را گسترش خواهیم داد.

وی اعلام کرد که به رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور دستور داده است در همه نمایشگاه‌ها موضوع فروش را در دستور کار قرار دهند و افزود: در نمایشگاه قرآن بخش عمده‌ای از مخاطبان به دنبال خرید محصولات ایرانی ـ اسلامی بودند.

اسماعیلی افزود: از مسئولان برگزاری این جشنواره خواستم این نمایشگاه را در همه استان‌ها برگزار کنند؛ باید ذخایر را در معرض دید همه مردم قرار دهیم. در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت نیز وقتی موضوع برگزاری این نمایشگاه را اعلام کردم، مورد استقبال رئیس جمهور و هیئت دولت قرار گرفت و همگی به دلیل رویکرد ایجابی در موضوع پوشش ایرانی ما را تشویق و تحسین کردند.

وی در پایان گفت: نگاه فرهنگی دولت نگاه عام است و همه سلایق را زیر چتر حمایتی خود قرار می‌دهد. ما هیچ محدودیتی نداریم و با همه وجود در خدمت اهالی فرهنگ و هنر به ویژه اهالی پوشاک هستیم.

وزیر ارشاد در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص حمایت از رسانه‌هایی که می‌خواهند در حوزه مد و پوشاک کار کنند، قول داد که به صورت ویژه از این رسانه‌ها حمایت کند.  

انتهای پیام

نظر شما