شناسهٔ خبر: 54996112 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر دارایی سابق، نامزد جایگزینی بوریس جانسون

پس از اعلام رسمی استعفای نخست وزیر انگلیس، وزیر سابق دارایی این کشور اعلام کرد برای جایگزینی او رسما نامزد شده است.

صاحب‌خبر -

ریشی سوناک، وزیر دارایی سابق انگلیس امروز (جمعه) اعلام کرد برای جایگزینی بوریس جانسون نامزد می‌شود.

او در صفحه رسمی توییتر خود ویدیویی منتشر کرده و گفت: «کسی باید این لحظه را کنترل کند و تصمیمات درستی بگیرد. به همین دلیل است که من به عنوان رهبر بعدی حزب محافظه کار و نخست وزیر شما ایستاده ام». در این ویدیو تبلیغاتی، سوناک به پیشینه خود به عنوان یک مهاجر اشاره می‌کند. گاردین در خصوص این ویدیو انتخاباتی نوشته است: «یکی از ویژگی‌های جالب این ویدیو این است که مخاطب آن عموم مردم هستند. اما مردم در مورد اینکه چه کسی رهبر بعدی حزب محافظه‌کاران می‌شود رای نمی‌دهد. این تصمیم حدود ۱۰۰ هزار عضو حزب خواهد بود».

افزون بر این، سوناک در توییت خود نوشته است: «بیایید اعتماد را احیا کنیم، اقتصاد را بازسازی کنیم و کشور را دوباره متحد کنیم».

تا کنون مارک اسپنسر، رهبر مجلس عوام انگلیس حمایت خود را  از ریشی سوناک اعلام کرده است.

سوناک که استعفای شوکه‌کننده اش در روز سه‌شنبه جانسون را به سراشیبی سقوط کشید، اولین کسی است که نامزد جایگزینی نخست وزیر شده است. وی به همراه وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرده بود در اعتراض به عملکرد «بوریس جانسون» استعفا می‌دهد.گفتنی است، رقابت برای نخست وزیری هنوز نامزد پیشتازی ندارد و در همین حال جانسون اعلام کرده تا زمان معرفی جانشین خود در ماه سپتامبر، در سمتش باقی می‌ماند.

نظر شما