شناسهٔ خبر: 54993676 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان:

۲۵۰ کانکس در مناطق زلزله زده هرمزگان نصب شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: علاوه بر اسکان اضطراری زلزله زدگان در چادر، با توجه به گرمی هوا موضوع اسکان زلزله زدگان در کانکس هم پیگیری و تا این لحظه ۲۵۰ کانکس نصب و راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -

مهرداد حسن‌زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر جست‌وجو و نجات و اِسکان زلزله زدگان در چادرها، انتقال، نصب و راه اندازی کانکس ها هم در روزهای اول زمین‌لرزه های بالای ۶ ریشتر هرمزگان آغاز شد.

وی ادامه داد: کانکس ها به محض رسیدن به منطقه زلزله زده، نصب و تحویل خانواده‌های آسیب دیده از زمین‌لرزه می‌شود که نصب و راه اندازی آن‌ها توسط گروه‌های جهادی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد:‌ علاوه بر اِسکان توزیع لوازم منزل همچون یخچال توسط سپاه پاسداران، توزیع غذای گرم روزانه در منطقه حادثه دیده انجام می‌شود و آب و برق تأمین شده و حتی سرویس های بهداشتی در این مناطق راه‌اندازی شده و درحال راه اندازی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: ۱۲۰ چشمه سرویس بهداشتی تا این لحظه نصب و راه اندازی شده و ۴۰ چشمه حمام هم درحال راه اندازی است ضمن اینکه تعدادی فراوانی وسایل سرمایشی توزیع شده و همچنان درحال توزیع است.

حسن زاده اشاره کرد: همچنین تیم‌های روان پزشکی، مشاوره در منطقه حضور داشته و درحال خدمت‌دهی‌اند، همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم در این مناطق فعالیت دارد.

وی گفت: همزمان با دادن این خدمات بازسازی مناطق زلزله زده هم آغاز شده و هم‌اکنون تعدادی از ماشین آلان سبک و سنگین درحال آواربرداری هستند و همزمان احداث واحدهای مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شده است.

بامداد شنبه ۱۱ تیرماه دو زلزله بزرگ به قدرت ۶.۱ و ۶.۳ در شهرستان‌های بندر خمیر و بندرلنگه رخ داد و شدت تخریب به حدی بود که استاندار هرمزگان از تعبیر ویران برای بیان شرایط روستای سایه خوش استفاده کرد.

این زمین لرزه ها پنج کشته و ۸۴ مصدوم برجای گذاشت.

روستای زلزله زده سایه خوش روستای زلزله زده سایه خوش روستای زلزله زده سایه خوش روستای زلزله زده سایه خوش روستای زلزله زده سایه خوش روستای زلزله زده سایه خوش روستای زلزله زده سایه خوش روستای زلزله زده سایه خوش روستای زلزله زده سایه خوش روستای زلزله زده سایه خوش روستای زلزله زده سایه خوش روستای زلزله زده سایه خوش روستای زلزله زده سایه خوش مهرداد حسن زاده مهرداد حسن زاده

نظر شما