شناسهٔ خبر: 54992777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه بوشهر: وحدت و معنویت ۲ عامل اساسی عزت و اقتدار اسلامی است

بوشهر - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: وحدت و معنویت ۲ عامل اساسی برای رسیدن به عزت اسلامی و اقتدار دینی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز جمعه در جمع نمازگزاران بوشهری افزود: امروز دشمن با توطئه های مختلف در صدد از بین بردن این عزت و معنویت جهان اسلام است.

وی تاکیدکرد: در این شرایط که دشمن با ترفندهای مختلف به دنبال ضربه زدن به جامعه اسلامی است کشورهای مسلمان باید با هوشیاری معنویت و اتحاد خود را با انس با خدا، دعا، حضور در مساجد و برنامه های دینی، مراعات تقوا در رفتار و خدمت کردن به همدیگر حفظ کنند و موجب اقتدار هر چه بیشتر جهان اسلام شوند.

صفایی بوشهری اضافه کرد: ضعیف شدن جهان غرب با روحیه استکباری خود در منظومه جهان اسلام نوید بخش نابودی جهان استکبار به سرکردگی آمریکا و صهیونیزم بین الملل است.

وی ادامه داد: هیچگاه نباید از مکر و حیله دشمن غافل شد چون دشمن لحظه به لحظه در طراحی و اجرای توطئه جدید علیه جهان اسلام است و در این راستا هوشیاری در عرصه شناسایی توطئه های دشمن و احصا و برخورد با آنها ضروری است.

امام جمعه بوشهر گفت: باید تلاش کرد با توکل برخدا، امید و اعتماد به نفس که موجب اقتدار جهان اسلام است را افزایش داد.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز عرفه و عید قربان افزود: روز عرفه روز انس با خد ا، ارتقا سطح معرفت و خدا محوری در زندگی است و عید قربان به معنی خدا خواهی و خدا سالاری است و تمام آرزوها و خواسته ها در راه خدا باید قربانی شود.

صفایی بوشهر تاکید کرد: خدایی بودن موجب اقتدار و آرامش انسان می‌شود.

مسئولان مشکل تامین آب استان را برطرف کنند

وی با اشاره به مشکل کمبود آب در استان بوشهر گفت: مسئولان در سال ۹۲ کار تنظیم سند آب این استان آغاز اما  به سرانجام نرسید و امروز مردم از کمبود آب آشامیدنی نگران و در عذاب هستند.

صفایی بوشهری اضافه کرد: امروز ۹۰ درصدآب استان بوشهر از خارج این استان تامین می شود که این برای استان مضر است.

صفایی بوشهری با تقدیر از مصوبه های هیات دولت در سفر استانی به استان بوشهر افزود: مصوبه های خوبی در سفر استانی دولت به استان بوشهر به تصویب رسید که باید روند اجرای این مصوبه ها با سرعت پیگیری شود.

امام جمعه بوشهر مساله راه آهن، آب و اشتغال جوانان را از مهمترین مصوبه های سفر هیات دولت به استان بوشهر بوده که باید پیگیری شوند.

صفایی بوشهری گفت: بیکاری جوانان از دیگر مشکلات استان بوشهر است و انتظار می رود مسئولان به گونه ای برنامه ریزی کنند که این مشکل برطرف شود چون در صورت وجود بیکاری امکان ازدواج و رفع مشکلات خانوادگی فراهم نمی شود.

وی تاکید کرد: مسئولان در بخش برطرف کردن مشکلات بهداشت و درمان استان تلاش قابل توجهی دارند اما همچنان نیازمند تامین اعتبار بخش دولتی، خصوصی و مشارکت خیران هستند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به روند افزایشی شیوع کرونا در استان گفت: مردم نسبت به رعایت دستورالعملهای بهداشتی و استفاده از ماسک تاکید کرد.


 

نظر شما