شناسهٔ خبر: 54984202 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون وزیر کشور:

مسیر ارتباطی میان بانک مرکزی و صاحبان کالا‌ها تقویت شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: با تقویت مسیر ارتباطی بین بانک مرکزی و صاحبان کالای دولتی و بخش خصوصی، سرعت انتقال کالا‌ها به سراسر کشور افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

محسن کوشش تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور امروز در بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس گفت: مقررات‌زدایی از روند تشریفات اداری و گمرکی دیگر راهکاری است که باید برای افزایش سرعت ترخیص و انتقال کالا به سراسر کشور به آن توجه کرد.

او گفت: ستاد تنظیم بازار، وزارت کشور را موظف کرده تا نسبت به کاهش فرآیند‌های اداری ترخیص، تسریع و ارسال کالا‌ها اقدام و بازنگری در سازمان‌های مرتبط صورت گیرد به همین منظور جلسه مشترکی و بازدید میدانی امروز از این بندر بزرگ صورت گرفت و فرآیند ترخیص کالا‌ها از زمان حضور کشتی در لنگرگاه تا ترخیص آن به خصوص در بخش نهاده‌های دامی با دقت ارزیابی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: سرعت انتقال کالا‌ها در بندر شهید رجایی ضایت‌بخش است و تلاش می‌کنیم با تقویت مسیر ارتباطی بین بانک مرکزی و صاحبان کالای دولتی و بخش خصوصی و همچنین با مقررات‌زدایی از روند تشریفات اداری و گمرکی سرعت انتقال کالا‌ها به سراسر کشور افزایش یابد.

کوشش تبار گفت: در نشست امروز با نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه در استان هرمزگان نیز تاکید شد به منظور ارتقاء بهره‌وری در توزیع و ارسال به موقع کالاها، قوانین و مقررات دست و پاگیر هرچند وقت یکبار مورد بازبینی قرار گیرد.

او گفت: تلاش دولت بر این است که زنجیره قبل و بعد از تولید تا مرحله مصرف نهاده‌های دامی را به طور کامل بررسی و اگر اشکالاتی در این مسیر وجود دارد، برطرف کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: مشکلات و راهکار‌های مطرح شده در نشست امروز در قالب مصوبه‌ای به معاون اول رئیس جمهور ارائه می‌شود تا در ستاد تنظیم بازار نسبت به رفع چالش‌های کلان تصمیم‌گیری شود.

نظر شما