شناسهٔ خبر: 66907215 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پیشنهاد کرد؛

نام‌گذاری کریدور ترانزیتی دریا به دریا به نام «شهید آیت‌الله دکتر رییسی»

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پیشنهاد کرد؛ نماینده ویژه رییس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مکاتبه‌ای با محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری پیشنهاد کرد تا کریدور ترانزیتی دریا به دریا به نام «شهید آیت‌الله دکتر رییسی» نام‌گذاری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عصر امروز حجت‌الله عبدالملکی، نماینده ویژه رییس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در نامه‌ای به دکتر مخبر، سرپرست نهاد ریاست جمهوری پیشنهاد کرد تا مسیر ریلی اتصال بندر کاسپین (منطقه آزاد انزلی) به بندر شهید رجایی (منطقه ویژه شهید رجایی) به نام سید شهیدان خدمت، شهید آیت الله رییسی نام‌گذاری شود.

این پیشنهاد در حالی مطرح می‌شود که قرار بود قطعه نهایی پروژه «دریا به دریا» به طول 37 کیلومتر از مرکز شهر رشت تا منطقه آزاد انزلی با حضور شهید آیت الله دکتر رییسی ظرف چند روز آینده افتتاح و کریدور مهم بین المللی اتصال دریای خزر به خلیج فارس نهایی شود.

این پروژه همواره مورد تاکید و پیگیری رییس جمهور شهید قرار داشت و اهمیت بسزایی در تامین منافع ملی مردم ایران دارد.

راه‌آهن رشت-بندرکاسپین یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ریلی و اولویت‌دار کشور با هدف تکمیل کریدور شمال-جنوب و توسعه مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران در حوزه خزر است و از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای منطقه و اروپا، از اهمیت بالایی برخوردار است.

راه‌آهن رشت-بندرکاسپین با اعتبار بیش از 30 هزار میلیارد ریال احداث شده است و ارزش روز آن بالغ بر 60 هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما