شناسهٔ خبر: 54983416 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ادامه سرقت نفت سوریه/ اشغالگران آمریکایی ۴۵ تانکر را به پایگاههای خود در عراق بردند

تهران - ایرنا- سرقت نفت سوریه توسط اشغالگران آمریکایی همچنان ادامه دارد و آنها در آخرین مورد ۴۵ تانکر حامل نفت را از گذرگاههای غیرقانونی به پایگاههای خود در عراق بردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، منابع محلی امروز پنجشنبه به خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) گفتند: یک کاروان متشکل از ۳۵ خودرو از جمله ۲۰ تانکر حامل نفت سرقتی از چاه های نفت تحت اشغال نیروهای اشغالگر آمریکایی در منطقه الجزیره سوریه به همراه تعدادی کامیون سرپوشیده و خودروهای یخچال دار از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید« وارد شمال عراق شد.

این منابع افزودند: یک کاروان دیگر اشغالگران آمریکایی شامل ۲۵ تانکر حامل سوخت سرقتی از چاههای نفت رمیلان و الشدادی سوریه نیز از طریق گذرگاه غیرقانونی «المحمودیه» در حومه منطقه الیعربیه در شمال شرق استان الحسکه رهسپار عراق شد.

به گفته این منابع، همزمان با حرکت کاروان یاد شده سه بالگرد اشغالگران آمریکایی در ارتفاع پایین به پرواز درآمدند.

نیروهای اشغالگر آمریکایی چند روز پیش نیز یک کاروان متشکل از ۵۵ تانکر نفت سرقتی سوریه را در چند مرحله از طریق گذرگاه غیرقانونی المحمودیه وارد عراق کرده بودند.

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر سال ۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیماً جایگزین آنها شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت و منابع سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان تحت حمایت واشنگتن موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراض‌های شهروندان سوری به حضور اقدام‌های تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت این کشور ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

برچسب‌ها:

نظر شما