شناسهٔ خبر: 54980162 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قاچاق ۴۵ تانکر نفت سوریه توسط اشغالگران آمریکایی

اشغالگران آمریکایی نفت سوریه را از منطقه الجزیره با ۴۵ نفتکش به عراق قاچاق کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نیروهای اشغالگر آمریکایی در ادامه سرقت منابع طبیعی سوریه امروز یک محموله جدید نفت سوریه را از منطقه الجزیره توسط 45 نفت‌کش به پایگاه‌های خود در عراق قاچاق کردند.

طی 3 روز گذشته نیز 55 نفتکش متعلق به ارتش آمریکا به همراه خودروهای زرهی از طریق گذرگاه المحمودیه درحومه الیعربیه ( شمال شرق الحسکه) به خاک عراق منتقل شدند.

این سرقت‌های نفتی آمریکا معمولا با همدستی شبه نظامیان دموکراتیک سوریه موسوم به «قسد» صورت می‌گیرد که با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در شمال سوریه فعالیت می‌کنند.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، روز گذشته اهالی روستای «المجیبره» واقع در حومه شرقی حسکه از عبور کاروان نظامی آمریکا متشکل از 5 خودروی زرهی که قصد عبور از این روستا به سمت یکی از پایگاه‌های غیرقانونی آمریکا در حومه حسکه را داشت، جلوگیری کردند.

بر اساس این گزارش، اهالی روستا با کمک نیروهای ارتش سوریه با این کاروان مقابله و آنها را از این منطقه بیرون کردند.

جمعه گذشته نیز نیروهای ارتش سوریه مانع از عبور کاروان نظامی آمریکا از روستای «قبور الغرانجه» واقع در حومه حسکه شدند و آنها را از این منطقه دور کردند.

نیروهای سوری چهارشنبه گذشته نیز راه کاروان نظامی آمریکا را در پست ایست بازرسی منطقه «تل سطیح» واقع در حومه شرقی قامشلی بستند و آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

طی ماه‌های گذشته روستاییان سوریه نیز با بستن راه و ایجاد زنجیره‌های انسانی و کمترین امکانات از جمله با ابزار کشاورزی و چوب و چماق از عبور کاروان‌های نظامی و لجستیکی آمریکایی‌ها جلوگیری کرده‌اند.

دولت سوریه بارها تاکید کرده که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت این کشور ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

انتهای پیام/

نظر شما