شناسهٔ خبر: 54979417 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تلاش دشمن برای نمایش جامعه‌ای ناامید و بحران زده از ایران است

قم- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمن قصد دارد با دروغ و سیاه نمایی، ایران اسلامی را جامعه‌ای نا امید و بحران زده نمایش دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی ظهر پنجشنبه در آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی که در سالن همایش تالار فرهنگ و هنر قم برگزار شد اظهار داشت: دشمن در پی حاکم کردن فضایی است که از جامعه و نظام نا امید شویم و القای ناامیدی مهمترین وظیفه رسانه‌های معاند و مزدوران داخلی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همه رسانه‌های کشور را به دلسوز عمل کردن برای منافع ملی دعوت کرد و افزود: همه رسانه‌ها باید در اصول مشترک برای منافع ملی هم راستا باشند.

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی تمام قاعده‌های مرسوم در نظام بین المللی محتوی زر و زور را کنار زد و نظام توحیدی به راه انداخت؛ لذا در مقابل تحرکات دشمن باید در داخل جبهه رسانه‌ای هم راستا و هم افزا حرکت کرد.

اسماعیلی افزود: دشمن قصد دارد از کشور سیاه نمایی و نا امیدی را القا کند و دروغ‌ها را به رخ می‌کشد تا ایران اسلامی را جامعه‌ای ناامید و بحران زده نمایش دهد.

وی بیان کرد: انتشار یک افکار سنجی در روزهای قبل در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور که توسط مجموعه جهاد دانشگاهی در مضمون نگرش‌های مردم نسبت به زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی انجام داد مشخص کرد که شادکامی مردم نزدیک به ۷۰ درصد است و بعد از انتشار این آمار بود که عده‌ای در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کردند که دولت دروغ می‌گوید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رسانه‌های معاند اصرار دارند بگویند زندگی مردم در سیاهی و بحران است و مردم در تعلقات دینی دچار ضعف شده‌اند در حالی که طبق آمار، ۹۰ درصد مردم دارای تعلقات دینی هستند و ۷۶ درصد از آنان در آئین‌های مذهبی شرکت می‌کنند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه از ابتدای شکل گیری دولت تا امروز صدها نشریه و پایگاه خبری مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند اظهار داشت: سعی خود را بر این موضوع متمرکز کرده‌ایم که از حیات مطبوعات و خبرگزاری‌ها حمایت شود.

اسماعیلی گفت: امروز هر چه جلوتر می‌رویم فاصله زمان تولید و انتشار خبر کم می‌شود و بخش مهمی از اطلاع رسانی در فضای نوین اتفاق می‌افتد اما این مساله به معنای کنار گذاشتن رسانه‌های مکتوب نیست.

وی تاکید کرد: باید به همزیستی تعریف شده‌ای بین رسانه مکتوب و الکترونیک دست یابیم و بنای ما در دولت حمایت از هر ۲ بخش است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: در موضوع حمایت از رسانه‌های مکتوب با فشار جدی برای تأمین ارز مواجه بودیم که با دستور رئیس جمهور کاغذ با قیمت بسیار مناسب به کشور وارد خواهد شد و می‌توانیم بخش مهمی از نیاز رسانه‌های مکتوب را تأمین کنیم.

نظر شما