شناسهٔ خبر: 54978312 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد:

ناامیدی مهم‌ترین هدف القایی رسانه‌های دشمن/ رسالت دینی رسانه‌ها مبارزه با هدف دشمن در جنگ روایت‌ها است

اسماعیلی با بیان اینکه امروز ناامیدی مهم‌ترین هدف القایی رسانه‌های خارجی و مزدوران داخلی است، گفت: انجام رسالت دینی در رسانه‌ها، مبارزه با هدف اعلانی دشمن درجنگ روایت ها است و نباید اجازه دهیم در دسترسی به هدف خود موفق شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی مطبوعات دینی که در تالار فرهنگ و هنر قم برگزار شد، عنوان کرد: در ایام نورانی دهه اول ذی الحجه قرار داریم که امید است خداوند متعال برای مشتاقان، زیارت بیت الله الحرام را عنایت بفرماید.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی، تصریح کرد: این جشنواره که به میزبانی شهر خون و قیام قم منشأ گسترش در حوزه رسانه های دینی در حال برگزاری است.

 

اسماعیلی تصریح کرد: رویکرد دولت انقلابی و مردمی در حمایت از آزادی بیان و آزادی قلم است، این شعار دولت نیست بلکه عمل دولت است.

 

وی یادآور شد: امروز به صدهای نشریه و سایت خبری و پایگاه خبری مجوز فعالیت دادیم و تمام تلاش ما این است که از حیات نشریات و مطبوعات و خبرگزاری ها حمایت کنیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: امروز حوزه مطبوعات و نشریات مکتوب در فرایند توزیع خبر از طریق فناوری های نوین در معرض کم فروغی قرار گرفته است. در دهه شصت منتظر می ماندیم تا روزنامه های روز قبل تهران به دست ما برسد تا از اخبار مطلع شویم. نسخه های محدودی به دست ما می رسید، انعکاس بسیاری از فعالیت های مهم درنشریات مکتوب بود.

 

اسماعیلی ادامه داد: امروز فاصله زمانی تولید و انتشار خبر کم شده و در فضای نوین این اتفاق رخ می دهد، اما بنای ما این است که امروز به یک هم زیستی تعریف شده بین رسانه های مکتوب و الکترونیک برسیم و بنای دولت، حمایت از هر دو بخش است.

 

وی یادآورشد: تیراژ روزنامه ها نشان می دهد که میزان مراجعه به رسانه های مکتوب کم شده است، در دهه های قبل تیراژ برخی روزنامه ها به 600 هزار نسخه می رسید. همانطور که با آمدن کتاب های الکترونیک، کتاب های کاغذی حذف نشده، در مطبوعات هم باید چنین رویکردی باشد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نگاه حمایتی و پشتیبانی دولت از رسانه های مکتوب، خاطرنشان کرد: امروز توانستیم با قیمت بسیار مناسب کاغذ وارد کشور می‌شود  و روزهای آینده می توانیم بخش مهمی از رسانه های مکتوب را تأمین کنیم.

 

اسماعیلی بیان داشت: ما دوست داریم رسانه های کشور، رسانه های دلسوز برای منافع ملی باشند و در حمایت از منافع ملی فعالیت داشته باشند و هم راستا و هم افزا عمل کنند.

 

وی تصریح کرد: امروز درگیر جنگ روایت هستیم، دشمن دوست دارد از کشور ما ناامیدی و سیاه نمایی را روایت کند، نکته ای را برجسته می‌کند که بعضا دروغ است و جامعه ایران را جامعه بحران زده و ناامید جلوه می دهد. چرا اصرار دارید زندگی مردم درسیاهی است و نسبت به تعلقات دینی دچار ضعف شدند؟.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بیش از 76 درصد اعلام کردند در مناسک دینی شرکت کردند، بیش از 90 درصد اعلام کردند که تعلقات دینی دارند.

 

اسماعیلی با بیان اینکه امروز ناامیدی مهم ترین هدف القایی رسانه های خارجی و مزدوران داخلی است، تصریح کرد: ما با یک جنگ رسانه ای گسترده مواجه هستیم، برنامه ریزی شده ناامیدی القایی به کشور تحمیل کنند.

 

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در مناسبت های مختلف چندین بار به موضوع جهاد تبیین اشاره کردند که همان جنگ روایت است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: انجام رسالت دینی در رسانه ها، مبارزه با هدف اعلانی دشمن درجنگ روایت ها است و نباید اجازه دهیم در دسترسی به هدف خود موفق شوند. ما هم با تمام وجود در خدمت رسانه ها هستیم.

 

اسماعیلی در پایان یادآور شد: رسانه در قم قدمت زیادی دارد، امام موسی صدر، آیت الله مصباح یزدی، آیت الله سبحانی، آیت الله مکارم شیرازی، مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین خسروشاهی، مرحوم محمود دعایی و غیره ازپیشتازان عرصه مطبوعات و رسانه های دینی بودند.

 

پایان پیام/414

نظر شما