شناسهٔ خبر: 54968888 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سوریه: سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی به یک ابزار سیاسی تبدیل شده است

تهران – ایرنا – نماینده دائم سوریه در سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی گفت: این سازمان به ابزار سیاسی برخی از کشورهای غربی علیه بعضی از اعضای این پیمان تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) میلاد عطیه در جلسه افتتاحیه صدمین دوره شورای اجرایی سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی افزود: متاسفانه از سال ۲۰۱۸ این سازمان از سوی برخی از کشورها برای اتهام زنی، باجگیری و اعمال فشار بر دیگر کشورها مورد سوء استفاده قرار گرفته است .

وی اضافه کرد: در صورتی که این روند ادامه یابد آینده این سازمان و اهداف فنی آن در معرض خطر قرار می گیرد بویژه اینکه این سازمان هم اکنون دچار تفرقه و چند دستگی قرار دارد.

عطیه گفت: سوریه از وارد کردن و دخالت دادن این سازمان فنی به موضوعات سیاسی و امنیتی منطقه ای و بین المللی و منحرف کردن آن از اهدافی که برای آن ایجاد شده است متاسف است.

وی بیان کرد: آمریکا و برخی کشورهای غربی هم اکنون درحال اجرای همان سناریویی برای روسیه هستند که در ۱۰ سال گذشته در اتهام زنی به سوریه اجرا کردند.

نماینده دائم سوریه در سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی گفت: در گزارش اخیر دبیرخانه فنی، اتهامات بی اساسی علیه سوریه مبنی بر سنگ اندازی در کار این دبیرخانه و مخالفت با برگزاری دور جدیدی از گفت و گوها مطرح شده است.

عطیه افزود: سوریه به خاطر اصراری که بر پایان یافتن مسائل باقیمانده دارد، بارها از پیشنهادهای دبیرخانه فنی استقبال و تسهیلات لازم را برای انجام ماموریت های هیات حقیقت یاب ارائه کرده است ولی این هیات از آزمون های خود موفق خارج نشد و اسناد و مدارک این ناکامی موجود است.

وی گفت: هیات حقیقت یاب بارها بی طرفی خود را زیر سوال برده است و در گزارش های مختلف مانند گزارش حوادث خان شیخون، حلب، دوما، کفرزیتا و سراقب به جعل واقعیت ها اقدام کرده است و این شیوه به نتایج واقعی و حرفه ای منجر نمی شود.

نظر شما