شناسهٔ خبر: 54969734 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد:

سازمان منع تسلیحات شیمایی تبدیل به ابزار سیاسی شده است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که سازمان منع تسلیحات شیمایی، تبدیل به ابزاری برای اجرای برنامه های سیاسی برخی کشورهای غربی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سانا، میلاد عطیه نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در صدمین نشست سازمان منع گسترش تسلیحات شیمایی گفت که این سازمان سوالات جدی را در مورد توانایی این سازمان برای انجام وظایف خود ایجاد کرده است، زیرا از آن به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف سیاسی برخی کشورهای غربی استفاده می‌شود.

وی افزود: آمریکا و برخی کشورهای غربی همان سناریوهایی را که در ۱۰ سال گذشته در مورد سوریه به کار بردند با روسیه نیز تکرار می‌کنند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اظهار داشت: کشور من متأسف است که این سازمان فنی بار دیگر درگیر مسائل ژئوپلیتیکی و امنیتی منطقه‌ای و بین المللی شده و از اهداف اصلی خود منحرف شده است. آمریکا و برخی کشورهای غربی همان سناریوهایی را که در ۱۰ سال گذشته در مورد سوریه به کار بردند با روسیه نیز تکرار و اتهامات مشابه نیروهای سوریه را به نیروهای روسیه در اوکراین وارد می‌کنند.

وی ادامه داد: در گزارش اخیر دبیرخانه فنی، اتهامات بی اساسی علیه سوریه مبنی بر سنگ اندازی در کار این دبیرخانه و مخالفت با برگزاری دور جدیدی از گفت و گوها مطرح شده است.

عطیه عنوان کرد: سوریه به خاطر پافشاری که بر پایان یافتن مسائل باقیمانده دارد، بارها از پیشنهادهای دبیرخانه فنی استقبال و تسهیلات لازم را برای انجام مأموریت‌های هیئت حقیقت یاب ارائه کرده است ولی این هیئت از آزمون‌های خود موفق خارج نشد و اسناد و مدارک این ناکامی موجود است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تصریح کرد: کمیته حقیقت یاب بارها بی طرفی خود را زیر سوال برده است و در گزارش‌های مختلف مانند گزارش حوادث خان شیخون، حلب، دوما، کفرزیتا و سراقب به جعل واقعیت‌ها اقدام کرده است و این شیوه به نتایج واقعی و حرفه‌ای منجر نمی‌شود.

عطیه خاطر نشان کرد: سوریه در سال ۲۰۱۳ به صورت داوطلبانه و با حسن نیت و به علت مخالفت با استفاده از سلاح‌های شیمیایی از سوی هر کسی، در هر مکان و تحت هر شرایطی به کنوانسیون منع سلاح‌های شیمایی پیوست و دمشق صادقانه تصمیم خود را برای پایان دادن به آن اجرا کرد.

نظر شما