شناسهٔ خبر: 54966571 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انگلیس: برنامه‌ای برای برگزاری انتخابات زودهنگام نداریم

سخنگوی نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که بوریس جانسون از پیروزی خود در جلسه عدم رای اعتماد مطمئن است و برنامه ای برای برگزاری انتخابات زودهنگام نداریم.

صاحب‌خبر -

سخنگوی نخست وزیر انگلیس، در پی ادامه استعفای وزیران دولت بوریس جانسون، اظهار داشت که انگلیس قصد برگزاری انتخابات زودهنگام را ندارد.

به گزارش الجزیره، در پی جلسه رای عدم اعتماد به جانسون، گفت: «نخست وزیر جانسون به توانایی خود برای کسب رای اعتماد نمایندگان پارلمان اطمینان کامل دارد ودوباره پیروز خواهد شد.»

رسانه‌های خبری اعلام کردند که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، روز دوشنبه از عدم رای اعتماد در داخل حزب محافظه کار نجات یافت. جانسون سرانجام با کسب ۲۱۱ رای موافق در برابر ۱۴۸ رای مخالف توانست رای اعتماد نمایندگان را کسب کند و بر سمت خود باقی بماند.

این در حالی است که در پی ناتدبیری و بی کفایتی بوریس جانسون، روز گذشته، «ساجد جاوید» وزیر بهداشت انگلیس، در پیامی توییتری نوشت: «من با نخست‌وزیر صحبت کرده‌ام تا استعفای خود را از سمت وزیر بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی ارائه کنم. خدمت در این نقش افتخار بزرگی بوده است، اما متاسفم که دیگر نمی‌توانم به خوبی کارم را ادامه دهم.» «ریشی سوناک» وزیر دارایی انگلیس، هم گفت که با اکراه به این نتیجه رسیده است که «ما نمی‌توانیم با وضعیت کنونی به کارمان ادامه دهیم.»

این در حالیست که جانسون اندکی پیش به دلیل اشتباهش در انتصاب «کریس پینچر» در جایگاهی دولتی عذرخواهی کرده است. پینچر معاون رئیس حزب محافظه کار انگلیس و مسئول نظارت بر عملکرد نمایندگان محافظه‌کار در پارلمان این کشور بود که به رسوایی جنسی متهم شد.

نظر شما