شناسهٔ خبر: 54952904 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رهبر حزب ملی اسکاتلند: پایان جانسون نزدیک شده است

نیکولا استورجن استعفای دو وزیر دولت انگلیس را پایانی بر نخست وزیری جانسون دانست.

صاحب‌خبر -

نیکولا استورجن، رهبر حزب ملی اسکاتلند در واکنش به استعفای دو عضو کلیدی کابینه گفت: پایان دوران نخست وزیری جانسون نزدیک شده است.

در ادامه واکنش‌ها به استعفای همزمان وزیر خزانه داری و بهداشت و درمان انگلیس رهبر حزب ملی اسکاتلند که بار‌ها پس از رسوایی نقض مقررات کرونایی جانسون، استعفای اعضای دولت و کارکنان دفتر نخست وزیری جانسون را خواستار شده بود کابینه جانسون را پوسیده توصیف کرد.

اسکاتلندی‌ها که خیز تازه آن‌ها برای برگزاری همه پرسی استقلال و جدایی از انگلیس با مخالفت جانسون مواجه شد طبیعی است که از تضغیف دولت جانسون شادمان باشند.

استورجن در واکنش به مخالفت نخست وزیر انگلیس با برگزاری همه پرسی دوم برای استقلال اسکاتلند گفت: اسکاتلند نسل هاست که برای مستقل نبودن، هزینه می‌پردازد. دولت انگلیس سیاست‌هایی اعمال می‌کند که ما به آن‌ها رای نداده ایم، اقداماتی صورت می‌دهد که مورد حمایت ما نیست و در اغلب موارد مانع پیشرفت ما می‌شود.

نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند، مهر ماه سال آینده را زمان برگزاری دومین همه پرسی استقلال این منطقه اعلام کرده است هر چند باید از سد مخالفت لندن بگذرد، اما حزب ملی اسکاتلند تاکید کرده حتی اگر دولت انگلیس مانع برگزاری همه پرسی استقلال در سال آینده شود، در انتخابات عمومی دو سال بعد، با هدف جدا کردن اسکاتلند از انگلیس وارد انتخابات خواهد شد تا فشار‌ها بر دولت انگلیس را بیش‌تر کند.

در همه پرسی بر سر جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا ۶۲ درصد مردم اسکاتلند به ماندن در اتحادیه اروپا رای داده بودند و حالا می‌گویند دولت انگلیس برخلاف نظر اکثریت مردم، اسکاتلند را از اتحادیه اروپا خارج کرده است. انگلستان یا بریتانیا از چهار منطقه انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی تشکیل شده است.

نظر شما