شناسهٔ خبر: 54966160 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان: در مذاکرات، هیچ‌ مطالبه زیاده‌خواهانه و فرا برجامی مطرح نکردیم

وزیر امور خارجه قطر گفت: مهم است که همه طرف‌ها، شرکا و کشورهای همسایه تلاش‌های سازنده‌ای برای موفقیت گفت‌وگوهای هسته‌ای و منطقه‌ای داشته باشند.

صاحب‌خبر -

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در مذاکرات اخیر برای احیای برجام ، ما هیچ‌گونه مطالبه زیاده‌خواهانه و فرا برجامی مورد ادعای آمریکا مطرح نکردیم.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در نشستی خبری پس از دیدار با همتای قطری‌اش در ادامه تاکید کرد: مطالبات ما کاملا در چارچوب توافق ۲۰۱۵ است.

وی افزود:  ما در گفت‌وگوهای اخیر بر یک موضوع اساسی تمرکز کردیم و آن ارایه  تضمین موثر از سوی آمریکا در حوزه‌های هر  آن چیزی است که نفع اقتصادی ایران از برجام را تخت تاثیر قرار دهد و  این زیاده خواهانه نیست.

به گفته وی، در مسیر اخذ تضمین‌ها آمریکا باید متعهد باشد که ایران از مزایای کامل توافق ۲۰۱۵ برخوردار خواهد بود.

این خبر تکمیل می شود. 

 وزیر امور خارجه قطر در نشست خبری مشترک با امیرعبداللهیان:همه طرف‌ها برای موفقیت گفت‌وگوهای هسته‌ای تلاش داشته باشند

وزیر امور خارجه قطر گفت: مهم است که همه طرف‌ها، شرکا و کشورهای همسایه تلاش‌های سازنده‌ای برای موفقیت گفت‌وگوهای هسته‌ای و منطقه‌ای داشته باشند.

حسین امیرعبداللهیان و وزیر امورخاجه قطر,مذاکرات دوحه برجام

به گزارش ایلنا، محمدبن عبدالرحمن آل ثانی در نشست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان گفت: خیلی خوشحال هستم که امروز در ایران مهمان شما هستم. طبیعتا سفر امروز ما در فضای تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی صورت می‌گیرد.

مهم است که همه طرف‌ها، شرکا و کشورهای همسایه تلاش‌های سازنده‌ای برای موفقیت گفت‌وگوهای هسته‌ای و منطقه‌ای داشته باشند. ما در قطر همیشه تلاش می‌کنیم از این گفت‌وگوها برای رسیدن به توافقی که نگرانی همه طرف ها را از بین ببرد، استقبال کردیم. مستمرا از گفت‌وگوهای منطقه‌ای حمایت کنیم. 

خبر در حال تکمیل می باشد... 

نظر شما