شناسهٔ خبر: 54955790 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان:

هرمزگان بارانی است

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز نیز بارندگی در نقاط مختلف استان ادامه داشت و شهرستان های حاجی آباد و بستک بشترین بارش ها را داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مرضیه سی سی پور اظهار کرد: مطابق پیش بینی های هواشناسی، امروز نیز بارندگی در نقاط مختلف استان ادامه داشت و شهرستان های حاجی آباد و بستک بشترین بارش ها را داشتند.

وی با بیان اینکه از عصر تا ساعات اولیه امشب در شهرستان بستک ۴۶ میلیمتری بارندگی ثبت شد که بیشترین بارش ها در منطقه شیخ حضور بود، افزود: در شهرستان حاجی آباد نیز بارندگی ها خوب بود به طوری که در دهنوسریران بیش از ۱۴ میلیمتر باراندگی ثبت شد.

سی سی پور با اشاره به اینکه همچنین در مناطقی از شهرستان های بشاگرد، بندرخمیر، بندرلنگه و پارسیان نیز بارش باران ثبت شد، اضافه کرد: امشب در ارتفاعات استان بویژه ارتفاعات شمالی و شرقی و ارتفاعات غربی و با شدت کمتر در مناطق دریایی رگبار موقتی باران و رعد وبرق پیش بینی می شود که طی ساعاتی  با وقوع تگرگ و تند باد لحظه ای همراه خواهد بود و احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی در این مناطق نیز مورد انتظار است.

وی ادامه داد: وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی در دریای عمان و تنگه ی هرمز تا ساعات پایانی شب سبب مواج شدن دریا خواهد شد که توصیه می شود از تردد شناورهای سبک بویژه در محدوده جاسک تا لارک خودداری شود و تمهیدات لازم برای تردد ایمن کشتی‌های تجاری به‌ویژه در دریای عمان در نظر گرفته شود.

 کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان با اشاره به اینکه توصیه می شود مردم در مناطق بارش باران از نزدیک شدن به مسیل ها و رفتن به ارتفاعات خودداری کنند، عنوان کرد:  از لحاظ دمایی، تا پایان هفته جاری ۱ تا ۲ درجه از میزان شدت گرما در برخی نقاط استان کاسته خواهد شد.

 در شهرستان بشاگرد بیش از ۵۴ میلیمتر باران بارید و هواشناسی درباره تدام بارندگی و رعد و برق هشدار داده بود.

نظر شما