شناسهٔ خبر: 54953646 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

بازیکنان تیم ملی والیبال ایران و لهستان چه گفتند؟!

عطایی: فعل خواستن را صرف کردیم/ اسفندیار: کار سخت‌تری برابر ایتالیا داریم

بازیکنان تیم ملی والیبال کشورمان پس از دیدار و پیروزی مقابل لهستان به اظهارنظر پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ بهروز عطایی پس از پیروزی تیمش برابر لهستان اظهار داشت: مسابقه بسیار خوبی بود و بازیکنان مزد زحماتشان را گرفتند. پیروزی در حضور بیش از 15 هزار تماشاگر کار ارزشمندی است و بازیکنان با تحمل فشار حضور تماشاگران توانستند بازی خوبی از خود به نمایش بگذارند که جای تبریک دارد.

وی با اشاره به بهبود عملکرد بازیکنان افزود: خوشبختانه ویژگی‌های بازیکنان در هشت مسابقه قبل بیشتر مشخص شد و تحت فشار زیاد تاکتیک پذیرتر شدند. ملی‌پوشان به خوبی خود را در لحظات سخت بازسازی می‌کنند که این موضوع توانمندی بازیکنان را نشان می‌دهد. در این مسابقه پس از واگذاری ست اول خوشبختانه به بازی برگشتیم و در این مسابقه سخت پیروز شدیم و دل مردم ایران را شاد کردیم.

سرمربی تیم ملی با اشاره به تجربه کم حضور بین‌المللی برخی بازیکنان ایران تصریح کرد: برخی بازیکنان بازی‌های کمی در این سطح انجام داده‌اند و نیاز دارند که در شرایط سخت خود را پیدا کنند. این مسابقات کمک کرد تا فعل خواستن را صرف کنیم. مسلماً تمام مسابقات در لیگ ملت‌ها دشوار است و هیچ مسابقه‌ای آسان نیست، به همین دلیل بازی به بازی جلو می‌رویم و برای هر مسابقه برنامه خاص خود را خواهیم داشت.

وی با تاکید بر این که تیم در وضعیت مناسبی است، خاطرنشان کرد: راه سختی در سه بازی آینده در پیش داریم و امیدوارم بتوانیم تیم‌ها را خوب تحلیل کرده و در جریان بازی با بهره‌گیری از این آنالیز و عملکرد خوب، مردم را با پیروزی خود خوشحال کنیم.

عطایی در پایان گفت: برای هر بازی برنامه‌ریزی می‌کنیم و در صورت موفقیت، صعود هم حاصل خواهد شد. امروز یک مرحله را گذارندیم و انشاالله بازیکنان سه مرحله بعدی را هم به خوبی پشت سر بگذارند.

اسفندیار: کار سخت‌تری برابر ایتالیا داریم

امیرحسین اسفندیار پس از پیروزی تیم ملی ایران برابر لهستان اظهار کرد: قطعا می‌دانستیم که این مسابقه همانند همیشه سخت است اما بازیکنان ایران به این خودباوری رسیدند که بازی خوب و تماشاگرپسندی انجام دهند.
 
وی افزود: خداراشکر مسابقه را به نفع خود پیش بردیم البته اشتباهاتی در امتیازهای آخر داشتیم که نباید در بازی بعد تکرار شود. ست پنجم را با قدرت شروع کردیم و با حفظ فاصله پیروز میدان شدیم.
 
اسفندیار با تاکید بر این که تیم ملی یک گام برای صعود به مرحله بعد نزدیک‌تر شده است، گفت: قطعا برد با ارزشی است. برای اولین بار در این کشور و مقابل تماشاگران لهستانی بازی کردم. حس خوبی بود اما در ست چهارم به دلیل فشار تماشاگران اختلاف کم شد. در مجموع خداراشکر که مسابقه را بردیم و مردم خوشحال شدند.
 
وی در پایان یادآور شد: هر مسابقه سختی‌های خاص خود را دارد. با تیم‌های قدرتمندی دیدار داریم به همین دلیل باید با برد یا نتیجه خوب مسابقات را به پایان برسانیم تا بتوانیم به مرحله صعود کنیم. بازی با ایتالیا قطعا سخت خواهد بود، حتی سخت‌تر از لهستان و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با یک ریکاوری کوتاه، آماده مسابقه با این تیم شویم.
 
اسماعیل‌نژاد: همه از جان و دل مایه گذاشتند
 
 امین اسماعیل‌نژاد پس از پیروزی ایران در نخستین مسابقه هفته سوم لیگ ملت‌ها اظهار کرد: خداراشکر بازی را همان طور که پیش بینی کرده بودیم، بردیم. یک هفته تمرین کردیم و طبق آنالیز پیش رفتیم.
 
وی با تاکید بر قدرت تیم لهستان افزود: این تیم جزء قدرت‌های برتر جهان است و رقابت نزدیکی در دیدار با ایران داشت. خدارشکر در ست پنجم توانستیم بازی را به نفع خود تمام کنیم.
 
اسماعیل‌نژاد با بیان این‌که بازیکنان ایران از جان و دل مایه گذاشتند، تصریح کرد: من هم مانند دیگر بازیکنان در حد توانم تلاش کردم تا بهترین خودم باشم. به هر حال مسابقه بالا و پایین دارد و همه سعی دارند نتیجه خوبی برای تیم ایران کسب کنند.
 
وی در پایان درباره مسابقات پیش روی تیم ملی ایران توضیح داد: امیدوارم در دیدار با ایتالیا با همین قدرت پیش برویم و برنده بازی باشیم تا بتوانیم به فکر مرحله بعد و صعود باشیم.
 
وادی: همه برای پیروزی تلاش کردند
 
 محمدطاهر وادی پس از پیروزی ایران در نخستین مسابقه هفته سوم لیگ ملت‌ها افزود: اول تبریک میگویم به مردم خوب ایران و بعد هم بچه های تیم. همه بچه ها تلاش کردند و همه توان خود را گذاشتند تا برنده بازی باشیم.
 
وی تماشاگران لهستانی را مانعی برای برد تیم ملی ایران ندانست و گفت :من قبل از بازی هم گفتم، بازیکنان ایران جلوی تماشاگران خیلی بهتر بازی می‌کنند، ست اول کمی جو سالن تاثیر گذار بود ولی خدا را شکر به بازی برگشتیم. البته یکسری اشتباهات هم داشتیم که با تمهیدات مربیان برای بازی بعدی برطرف می‌کنیم.
 
وادی در پایان درباره مسابقه با ایتالیا گفت: همه بازیکنان تلاش خود را خواهند کرد تا در بازی مقابل ایتالیا هم بهترین نتیجه را بگیریم.
 
گربیچ: ایران فوق‌العاده کار کرد
 
نیکولا گربیچ پس از شکست شاگردانش برابر ایران اظهار کرد: ایران عالی بازی کرد. گاهی اوقات تیمی که در جدول رده‌بندی از حریف پایین‌تر است و شاید این امکان را نداشته باشه که به مرحله نهایی مسابقات صعود کند، با تمام رویاهای خود بازی می‌کند و این رویا انگیزه فوق العاده‌ای به بازیکنان می‌دهد.
 
وی با اشاره به تغییراتی که در ترکیب بازیکنان لهستان در مسابقه برابر ایران داشت، توضیح داد: از بارتوش بدنورژ استفاده کردم و ترکیب جدیدی را برای تیم در نظر گرفتم تا ببینم چگونه به سختی‌ها واکنش نشان می‌دهیم. این مسابقه درس والیبالی به من داد که باید بازیکنان را بهتر بشناسم و روی برخی نکات بیشتر کار کنیم. وقتی حریف خوب والیبال بازی می‌کند، ما هم باید به خوب بازی کردن ادامه دهیم.
 
گربیچ درباره حضور تماشاگران در سالن هم گفت: حمایت هواداران مانند همیشه بود، سالن‌ها حتی در روزهای وسط هفته پر می‌شود. در لهستان حتی به عنوان رقیب هم بازی کردن برابر تماشاگران فوق العاده است.
 
وی با تاکید بر این که به هیچ وجه در مورد نتیجه فکر نمی‌کند، تصریح کرد: به عملکرد و این‌که چه اقدامی باید در آینده انجام دهیم، فکر می‌کنم. مشخص است که من هیچ چیزی را تغییر نمی‌دهم چون می‌خواهم بازیکنان را در شرایط سخت بسنجم و بفهمم اگر بعضی از بازیکنان با عملکرد خوبی بازی را شروع نمی‌کنند، آیا می‌توانند به بازی بازگردند. اگر بتوانید این بازیکن را در شرایط بازی حفظ کنید گاهی اوقات به بازی بازگشته و عملکرد خوبی خواهد داشت. البته در برخی موارد هم عملکرد بازیکن بهبود نمی‌یابد. این نکته مهمی در والیبال است که چه زمانی بازیکن را تعویض کنید.
 
کورک: ایرانی‌ها بهتر بازی کردند
 
بارتوش کورک که تلاش‌هایش برای برد مقابل ایران کفایت نکرد، درباره دیدار ایران و لهستان افزود: اول از همه به تیم ایران برای این پیروزی تبریک می‌گوبم. ایرانی‌ها از ما بهتر بازی کردند.
 
وی با اشاره به عملکرد تیم ایران در ست پنجم این مسابقه، تصریح کرد: این واقعا ساده است. شکی در این نیست که در ست پنجم ایران تیم بهتر میدان بود،
 
کورک که عنوان امتیازآورترین بازیکن این مسابقه را نیز به دست آورد، درباره عملکرد تیم لهستان گفت: من فکر می‌کنم لحظات خوبی داشتیم اما این لحظات برای پیروزی مقابل تیم هایی در این سطح کافی نیست. باید از این شکست درس بگیریم و امیدوارم به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهیم.
 
وی افزود: فقط سعی دارم لغت خوبی پیدا کنم. واضح است که پیش بینی بازی سختی را برابر ایران داشتیم. شما هیچ وقت باخت را انتخاب نمی‌کنید. شما هیچوقت برای باخت آماده نمی‌شوید. آماده می‌شوید که بهترین خودتان باشید. اما امروز بازیکنان لهستان بهترین خود نبودند.
 
انتهای پیام/

 

نظر شما