شناسهٔ خبر: 54940794 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

احمدوند:

فعالیت‌های علمی پیشرفت زیادی نسبت به سابق داشته‌ است

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افتخار می‌کنیم که تولید‌ها و فعالیت‌های علمی پیشرفت زیادی نسبت به سابق داشته‌است.

صاحب‌خبر -

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایرانیان با گاوآهن وارد این قرن شدند و با دانش هسته‌ای از آن خارج شدند، افتخار می‌کنیم که تولید‌ها و فعالیت‌های علمی پیشرفت زیادی نسبت به سابق داشته‌است، اگر در هر حوزه بدون سرمایه‌گذاری روی کتاب فعالیت کنیم، شکست در انتطار ما خواهد بود.

به گفته معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجمال دانش و دانش‌پژوهی در کشور منجر به گسترش بیشتر علم می شود، وظیفه دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که برای تکریم اهل علم فعالیت بیشتری کند، این در حالی است که برخی از آثار با سرمایه شخصی و برخی در شمار اندک منتشر می‌شود. و این روند زیبنده ایران با فرهنگ غنی نیست، امیدوارم در این حوزه فعالیت‌هایی انجام دهیم که کتاب در جایگاه درست قرار بگیرد.

او می‌گوید: مجموعه دولت برای برگزاری چهلمین دوره جایزه کتاب سال اقدامات مهمی در دست اجرا دارد تا در نتیجه آن امکانات این حوزه افزایش پیدا کند.

آیین اهدای جوایز پدیدآورندگان آثار شایسته تقدیر سی‌ونهمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران همزمان با روز قلم (چهاردهم تیرماه ۱۴۰۱) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای هیأت علمی، داوران، پدیدآورندگان و ناشران آثار شایسته تقدیر این دوره از جایزه کتاب سال، مدیران و مسئولان فرهنگی کشور، اندیشمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه در تالار رودکی برگزارشد.

نظر شما