شناسهٔ خبر: 54924211 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پسکوف: پوتین روز استقلال آمریکا را به بایدن تبریک نمی‌گوید

سخنگوی کرملین اعلام کرد در واکنش به سیاست غیردوستانه واشنگتن در قبال مسکو، پوتین روز استقلال آمریکا را تبریک نمی‌گوید.

صاحب‌خبر -

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز دوشنبه گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز استقلال [۴ ژوئیه]را به همتای آمریکایی خود، جو بایدن تبریک نخواهد گفت.

پسکوف در یک نشست خبری در خصوص ارسال پیام تبریک به سران آمریکایی به مناسبت روز استقلال آمریکا گفت: «نه، امسال پیام تبریکی ارسال نخواهد شد.»

وی سیاست غیردوستانه واشنگتن در قبال مسکو را علت این اقدام عنوان کرد.

روابط دو کشور در ماه‌های گذشته پس از حمله روسیه به اوکراین رو به وخامت گذاشته است و دولت بایدن خاطرنشان کرد که اکنون زمان مناسبی برای از سرگیری مذاکرات بین مسکو و واشنگتن نیست. انتظار می‌رود اقتصاد‌های غربی تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو اعمال کنند که قیمت نفت روسیه را محدود می‌کند.

سخنگوی کرملین در ادامه اظهارات خود ابراز امیدواری کرد «لیتوانی ممنوعیت اعمال شده برای ترانزیت کالا به کالینینگراد را لغو کند.»

وی گفت: «ما منتظر حل این وضعیت هستیم. همانطور که بار‌ها گفته ایم، امیدواریم بهترین اتفاق بیفتد، اما در صورت بروز بدترین سناریو به سناریو‌های مختلف نیز فکر می‌کنیم، بنابراین نمی‌خواهیم چیزی بیش از این بگوییم.»

پیش از این، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، در همین زمینه گفت که مسکو می‌تواند اقدامات تلافی جویانه «سختی» در پاسخ به ممنوعیت ترانزیت لیتوانی به کالینینگراد انجام دهد.

دیمیتری پسکوف در خصوص محدود کردن قیمت نفت روسیه گفت که دولت منتظر خواهد ماند تا ببیند آیا کشور‌های دیگر به پیشنهاد ژاپن برای محدود کردن قیمت نفت روسیه به حدود ۵۰ درصد ارزش فعلی بازار می‌پیوندند یا خیر.

پسکوف به خبرنگاران گفت که سایر کشور‌ها ممکن است با پیشنهادی که دیروز توسط فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن مطرح کرد، مخالفت کنند.

کیشیدا در بیانیه مشترک صادر شده در پایان اجلاس G۷ در ماه گذشته، محدود کردن قیمت نفت روسیه به حدود ۵۰ درصد ارزش فعلی بازار را مطرح کرد

اقدام احتمالی علیه نفت روسیه در واکنش به عملیات نظامی مسکو در اوکراین صورت می‌گیرد.

نظر شما