شناسهٔ خبر: 54913333 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اتحادیه اروپا: واردات نفت از روسیه را تا ۹۰ درصد کاهش می‌دهیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تصمیم برای افزایش فشار بر بخش انرژی روسیه و کاهش واردات نفت تا ۹۰ درصد خبر داد.

صاحب‌خبر -

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با بیان آنکه تحریم‌های کنونی علیه روسیه، رئیس‌جمهور این کشور را هدف گرفته و موفق بوده‌، از تداوم این فشار و کاهش واردات نفت روسیه تا ۹۰ درصد خبر داد.

پایگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا مصاحبه امروز (یک‌شنبه) بورل را منتشر کرد و مدعی شد: «از آنجایی که روسیه عمدا قوانین بین‌المللی را با حمله به اوکراین نقض کرده، اتحادیه اروپا شش بسته تحریمی را علیه مسکو تصویب کرده است. اقدامات ما اکنون نزدیک به هزار و ۲۰۰ نفر و ۹۸ نهاد در روسیه و همچنین تعداد قابل توجهی از بخش‌های اقتصاد روسیه را هدف قرار می‌دهد. این تحریم‌ها با هماهنگی اعضای گروه ۷ به تصویب رسید. اثربخشی این تحریم‌ها را در این می‌توان دید که بیش از ۴۰ کشور دیگر آن‌ها را پذیرفته یا اقدامات مشابهی را انجام داده‌اند.»

بورل در بخش بعدی سخنان خود اعلام کرد که اتحادیه اروپا تا پایان سال ۲۰۲۲، واردات نفت روسیه را ۹۰ درصد کاهش می‌دهد و به سرعت هم در حال کاهش واردات گاز است. او در ادامه مدعی شد: «این تصمیمات به تدریج ما را از وابستگی رها می‌کند، این وابستگی‌ها مدت‌ها مانع انتخاب‌های سیاسی ما در مواجهه با تهاجم ولادیمیر پوتین شده است. پوتین احتمالا فکر می‌کرد به دلیل وابستگی انرژی، اروپا نمی‌تواند مسیر تحریم را پیش گیرد. این تصمیم اختلال‌هایی در برخی سیستم‌های ما و دیگر کشور‌ها موجب خواهد شد. اما این بهایی است که باید پرداخت کنیم تا از دموکراسی‌ها و قوانین بین المللی خود دفاع کنیم، البته ما اقدامات لازم را برای مقابله با این مشکلات در همبستگی انجام می‌دهیم.»

پیش از این «آنتونی آلبنیزی» نخست‌وزیر استرالیا، در سفر خود به کی‌یف اعلام کرد قصد دارد واردات طلا از روسیه را ممنوع کرده و خودرو‌های زرهی به اوکراین ارسال کند.

ازطرفی اتحادیه اروپا در حال کار بر روی تحریم‌هایی جدید به منظور هدف قرار دادن طلای روسیه است که با هدف مهار بیشتر منابع درآمدی مسکو و در جهت گام گروه هفت انجام می‌شود.

نظر شما