شناسهٔ خبر: 54905757 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

«شویگو» از آزادسازی کامل مناطق جمهوری لوهانسک خبر داد

وزیر دفاع روسیه در پیامی به رئیس‌جمهور این کشور اطمینان داد به طور کلی مناطق جمهوری لوهانسک بدست نیرو‌های روس آزاد شده است.

صاحب‌خبر -

«سرگئی شویگو» امروز (یکشنبه) به «ولادیمیر پوتین» اطلاع داد جمهوری لوهانسک به صورت کلی از دست نیروهای اوکراینی آزاد شده است.

براساس گزارش وزارت دفاع روسیه آزادسازی لوهانسک با سقوط شهر لیسیچانسک و همچنین چند شهر مجاور تکمیل شد که اکنون تحت کنترل روسیه و نیرو‌های مسلح جمهوری لوهانسک هستند. این وزارتخانه افزود نیرو‌های دونتسک و لوهانسک ۱۸۲ کیلومتر از زمین‌های لوهانسک را از کنترل نیرو‌های کی‌یف آزاد کردند.

این خبر در حالی منتشر شده است که گزارش‌هایی مبنی بر ورود نیرو‌های روس به «لیسیچانسک» آخرین شهر مهم لوهانسک که تحت کنترل نیرو‌های اوکراینی قرار داشت، اعلام شده بود.

این در حالی است که «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، به تازگی اعلام کرد که کشور‌های غربی با ارائه تجهیزات نظامی به اوکراین و حمایت سیاسی از کی‌یف باعث طولانی‌تر شدن این جنگ می‌شوند و آن‌ها عامل این بحران جهانی هستند و این ربطی به روسیه ندارد.

اما هفته گذشته «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، مدعی شد: «ما از اوکراین حمایت می‌کنیم. بی‌تردید، تا هرزمان که لازم باشد ما به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد، زیرا اوکراین فقط برای استقلال و تمامیت ارضی خودش نمی‌جنگد بلکه برای همه کشور‌های دارای دموکراسی می‌جنگد.»

اکنون  از حمله روسیه به اوکراین نزدیک به ۵ ماه است که می‌گذرد و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد. آمریکا و کشورهای غربی نیز که پیش از این حمله رابطه میان دو کشور را به مراتب تخریب می‌کردند با ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین جنگ را طولانی تر می‌کنند اما اعلام کردند قصد درگیری مستقیم با روسیه را ندارند.

نظر شما