شناسهٔ خبر: 54781304 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نخستین سفر وزیر دفاع روسیه به اوکراین+ فیلم

سرگئی شویگو برای نخستین بار پس از آغاز جنگ، به اوکراین سفر و با نظامیان روس حاضر در آنجا دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین، وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور با سفر به اوکراین، از نظامیان و نیرو‌های روس مستقر در جنوب اوکراین بازدید و  آخرین تحولات مناطق عملیات را بررسی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «ژنرال سرگئی شویگو به مرکز فرماندهی روسیه به اوکراین رفت و در آنجا ضمن بازدید از نیروها، گزارش فرماندهان نظامی را درباره آخرین وضع در مناطق عملیاتی دریافت کرد.»

وزیر دفاع، به پشتیبانی گسترده از اقدامات نظامی و نیز ضرورت تامین شرایط معیشتی لازم برای نظامیان روس در مناطق استقرار توجه ویژه‌ای نشان داد.

شویگو در جریان دیدار با نیرو‌های روسیه مستقر در اوکراین به برخی از آن‌ها که در اجرای مأموریت‌های رزمی خود در جریان عملیات نظامی ویژه فداکاری و از خود گذشتگی نشان داده بودند مدال ستاره طلایی ”قهرمان روسیه“ و نشان شجاعت اعطا کرد.

وزارت دفاع انگلیس اخیرا گزارش داده است که از ۱۹ ژوئن، نیروهای روسی به احتمال زیاد بیش از ۵ کیلومتر به سمت نزدیکی های جنوبی شهر لیسیچانسک دونباس پیشروی کرده اند.برخی از یگان‌های اوکراینی برای اجتناب از محاصره عقب نشینی کرده اند. نیروهای روسی با پیشروی در اطراف لیسیچانسک-سیورودونتسک، این منطقه را تحت فشار فزآینده قرار داده‌اند.

<div id="video-display-embed-code_16244229"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8171088/16244229?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما