شناسهٔ خبر: 54903949 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شرکت در پیاده روی اربعین منوط به پیش ثبت نام در سامانه سماح

رئیس سازمان حج و زیارت استان اصفهان گفت: علاقمندان به شرکت در پیاده روی اربعین تا پایان تیر در سامانه سماح ثبت نام کنند.

صاحب‌خبر -

علیرضا صادقی گفت: کسانی که قصد دارند به پیاده روی اربعین مشرف شوند تا پایان تیرماه می توانند به سامانه samah.haj.ir مراجعه کرده و پیش ثبت نام خود را انجام دهند، این پیش ثبت نام از ۱۰ تیر آغاز شده.

او می‌گوید: زائران در این سامانه می‌توانند مرز خروجی و تاریخ خروج مدنظر خود را انتخاب کرده و تعداد نفرات خود را مشخص کنند؛ همچنین به تذکراتی هم که در سامانه سماح داده شده توجه لازم را داشته باشند.

او می گوید: کسانی که بیمار دیابتی هستند، مشکلات کلیوی یا قلبی و عروقی دارند، قند خون آن‌ها بالاتر از ۲۵٠ هست، افرادی که دچار سرطان بوده یا بیماری زمینه‌ای دارند حتی الامکان از ثبت نام در این سامانه خودداری کنند، زیرا در پیاده روی امکان رسیدگی و ارائه خدمات پزشکی به این گونه افراد نیست.

صادقی از لزوم تزریق واکسن سخن به میان آورده و می‌گوید: زائران باید حداقل دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده و گذرنامه آنان نیز باید از زمانی که برای زیارت از مرز خارج می‌شوند ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

او معتقد است: زائران فعلا پیش ثبت نام انجام دهند تا در آینده ستاد مرکزی اربعین شیوه نامه‌های بعدی در خصوص چگونگی قطعی کردن ثبت نام و لزوم روادید از جانب دولت عراق را صادر کند؛ در نهایت موارد ذکر شده از طریق سامانه سماح و خبرگزاری‌ها به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

رئیس سازمان حج و زیارت استان اصفهان گفت: هنوز ظرفیت مشخصی برای استان اصفهان در نظر گرفته نشده است؛ سال گذشته با توجه به محدودیتی که دولت عراق گذاشته بود، برای استان هم محدودیتی قرار داده شد، اما در حال حاضر هیچ ظرفیتی مشخص نشده است.

او در پایان گفت: موکب داران، شرایط و هماهنگی برای خدمات اربعین را باید از طریق ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان پیگیری کنند.

نظر شما