شناسهٔ خبر: 54899517 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رونمایی از ۴ محصول دانش بنیان دانشگاه تربیت مدرس / کارآفرینی در اولویت قرار گرفت

چهار محصول فناورانه شرکت های دانش بنیان دانشگاه تربیت مدرس امروز با حضور سورنا ستاری معاون علم وفناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نادری منش، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در مراسم افتتاح ساختمان رویش در پردیس پژوهش علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همچنین رونمایی از چند محصول دانش بنیان که با حضور ستاری برگزار شد، گفت: امروز شاهد رونمایی از ۴ محصول فناورانه که از سوی شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس تولید شده اند هستیم که یکی از این محصولات محصولی با عنوان مستر میکس است که مجموعه‌ای برای تشخیص ویروس‌ها از جمله کووید است. همچنین محصول دیگر یک داروی گیاهی است که دارای کاربرد جلوگیری از بیش فعالی بدون ضایعات است. مضاف بر این یک محصول دیگر رونمایی می‌شود که تیغه یا فرز برش برای جراحی است.

نادری منش با اشاره به اینکه سایت پژوهش ما در دانشکده کشاورزی نزدیک ۵ هکتار است و پیش از این در این محل ساختمان پویش نیز راه اندازی کردیم و امروز نیز شاهد افتتاح ساختمان رویش هستیم، گفت: قرارداد‌های مهمی با برخی از مجموعه‌های بزرگ کشوری منعقد کرده ایم و بر این اساس پیش بینی می‌شود که با همکاری بخش‌های خصوصی ۶۰ هزار متر مربع فضا در حوزه شرکت‌های دانش بنیان به ظرفیت‌های دانشگاه اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در سایت شهید بابایی واقع در شرق تهران نیز دارای ۶۰ هکتار فضا است، افزود: دانشگاه تربیت مدرس بزرگترین مجموعه پارک علم و فناوری را در بین پارک‌های علم و فناوری دانشگاهی دارد.

وی افزود: با توجه به وظیفه دانشگاه تربیت مدرس و همچنین تحصیل ۱۰ هزار دانشجوی مقطع ارشد و دکتری و استفاده از ظرفیت بیش از ۸۰۰ عضو هیئت علمی، امیدواریم به اندازه وسع مان بتوانیم بخشی از چالش‌ها و نیاز‌های فناورانه کشور را با حمایت بخش‌های فناوری و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین کنیم.


رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین معاونت فناوری دانشگاه تربیت مدرس همکاری خیلی خوبی با ما دارند؛ کمااینکه در راستای اجرای طرح دستیاری فعالیت‌های خوبی در دانشگاه تربیت مدرس صورت گرفته، اظهار کرد: با توجه به نوع نگاه و همکاری ما با مجموعه‌های حاکمیتی و ستادی کشور و تفاهم نامه‌هایی که با بخش خصوصی صورت گرفته، امیدواریم بتوانیم نقش جدی تری را در حوزه علم و فناوری و کارآفرینی ایفا کنیم.

نظر شما