شناسهٔ خبر: 54899112 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش 32 درصدی مبتلایان به کرونا در بریتانیا

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که ابتلا به کرونا دوباره در سراسر بریتانیا در حال افزایش است و تخمین زده می‌شود که 2.3 میلیون نفر یا از هر 30 نفر یک نفر به این ویروس مبتلا شده که نسبت به هفته قبل 32 درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، طبق آخرین ارقام دفتر آمار ملی انگلیس، افزایش ابتلا به کرونا در بریتانیا بیشتر براساس دوسویه جدید اومیکرون به‌نام‌های BA.4 و BA.5 است.

افراد حتی اگر قبلا به کرونا مبتلا شده باشند، ممکن است دوباره آلوده شوند، اما واکسینه شدن به محافظت در برابر بیماری کمک می کند. دمقامات بهداشتی از افراد بالای ۷۵ سال که در شش ماه گذشته واکسن یا تقویت کننده دریافت نکرده اند، می خواهند برای دریافت واکسن اقدام کنند.

یکی از کارشناسان مرکز آمار گفت: در سراسر بریتانیا شاهد افزایش مداوم بیش از نیم میلیون نفر بودیم که احتمالا ناشی از گردش انواع BA.4 و BA.5 است.

ابتلا در همه مناطق و همه گروه های سنی در حال افزایش است. در اسکاتلند، که بالاترین میزان کرونا را در بریتانیا از اواخر ماه می داشته است، افزایش عفونت ها ممکن است اندکی کند شود. از هر ۱۸ نفر یک نفر در اسکاتلند، یک نفر از ۳۰ نفر در ولز و یک نفر از هر ۲۵ نفر در ایرلند شمالی در هفته اخیر به این بیماری مبتلا شدند.

تعداد بیماران کرونایی تحت مراقبت های ویژه در انگلیس به ۲۱۱ نفر رسیده که نسبت به ۱۱۱ نفر در ابتدای ژوئن افزایش داشته است. در ژانویه ۲۰۲۱، بیش از ۳۷۰۰ نفر به مراقبت های بیمارستانی نیاز داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما