شناسهٔ خبر: 66384031 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مهمترین اخبار نهم اردیبهشت/حذف خدمات روانشناسی از سبد خانوار

زمان آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها، جای خدمات روانشناسی؛ تَه سبد هزینه خانواده‌ها، کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی و دست‌اندازهای نسخه الکترونیکی و تائید آن از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، زمان آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها، جای خدمات روانشناسی؛ تَه سبد هزینه خانواده‌ها، کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی و دست‌اندازهای نسخه الکترونیکی و تائید آن از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. در ادامه برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های کشور را مرور می‌کنیم.

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از 19 اردیبهشت آغاز می‌شود

حمید طریفی حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان را پیش شرط مهم ثبت‌نام پایه اول دانست و گفت: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از 19 اردیبهشت به صورت الکترونیکی آغاز می‌شود و والدین می‌توانند از تاریخ اعلام شده به سامانه irhttp://my.medu.ir مراجعه کنند.

ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ 45 دقیقه 2 میلیون تومان!

تعرفه‌های خدمات روانشناسی و مشاوره برای امسال به ازای ارائه هر 45 دقیقه خدمات در مقطع کارشناسی ارشد 321 هزار تومان و در مقطع دکتری 378 هزار تومان تعیین شده که البته براساس سوابق حرفه‌ای از زمان دریافت پروانه تخصصی، برای افراد با سابقه کار بالای 15 سال، 15 درصد به مبلغ پایه اضافه می‌شود؛ اما این تعرفه‌ها در حالی اعلام شده که برخی روانشناسان و مشاوران حق ویزیت خود را بیشتر از رقم تعرفه‌های تعیین شده دولت، دریافت می‌کنند که این حق ویزیت به فراخور منطقه و سطح مالی ساکنان آن محله متفاوت است اما دریافت حق ویزیت سلیقه‌ای روانشناسان؛ از 350 هزار تومان گرفته تا 2 میلیون تومان، ماجرایی تکراری است که هر سال از پایین بودن دخل و بالا بودن خرجِ کلینیک‌های روانشناسی آب می‌خورد؛ همین موضوع باعث شده استفاده از خدمات روانشناسی در حاشیه لیست سبد هزینه خانوارها قرار گیرد.

کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید

اخیراً خبری مبنی بر کلاهبرداری جدید بنزینی در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت مطرح شد به طوری که این کلاهبرداران از طریق جا به جایی تراشه‌های کارت سوخت اقدام به خالی کردن سوخت موجود در کارت‌ها می‌کنند.

تولید سالانه 70 میلیارد نخ سیگار در کشور

محمدرضا مسجدی، دبیر جمعیت مبارزه با دخانیات ایران با بیان اینکه ایران پایین‌ترین نرخ مالیات بر دخانیات نسبت به نرم جهانی را دارد،گفت: سالانه حدود 70 میلیارد نخ سیگار در کشور تولید می‌شود که سهم عمده آن در اختیار شرکت‌های خارجی است.

دست‌اندازهای نسخه الکترونیکی و تائید آن

سامانه اینترنتی تائید نسخ یا نسخه‌های الکترونیکی با هدف کنترل بهتر داروهای گرانقیمت و بیماران خاص در این سیستم راه اندازی شده است. تجربه‌های بیماران اما نشان می‌دهد، استفاده از این سامانه برای آنها بدون دردسر نیست. دردسرهایی از قطعی سیستم و بروز نشدن پزشکان با اینترنت تا تائید نشدن یا تحویل تعداد کمتر اقلام دارویی نسبت به نسخه تجویزی. دردسرهایی که گاه و بیگاه سه ضلع داروخانه، پزشک و بیمار را معطل می‌سازد.

انتهای پیام/

نظر شما