شناسهٔ خبر: 54876087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نیروهای امدادی لارستان برای کمک به مصدومان زلزله بندر خمیر راهی هرمزگان شدند

لارستان- ایرنا- مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی لارستان فارس برای کمک به زلزله زدگان و مصدومان زلزله بامداد شنبه در بندر خمیر هرمزگان نیروهای امدادی و یک تیم عملیات ویژه اعزام کرد.

صاحب‌خبر -

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی لارستان شنبه در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس هماهنگی های انجام شده با ستاد مدیریت استان فارس ، تاکنون یک تیم عملیات ویژه به همراه ۲ دستگاه آمبولانس بر اساس دستور مرکز فرماندهی عملیات و بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز  به مناطق زلزله زده در استان هرمزگان اعزام شدند.

محمد صباغی اظهارداشت: تمامی پایگاه های اورژانس لارستان در آمادگی کامل به سر برده و برای پشتیبانی در رسیدگی به مصدومان حادثه از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

صباغی گفت:  به دنبال وقوع زلزله ۶.۱ ریشتری در استان هرمزگان و اعلام آماده باش مرکز فرماندهی عملیات و بحران وزارت بهداشت(EOC)، پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی لارستان آماده باش کامل هستند.

هلال احمر لارستان برای کمک به زلزله زدگان بندر خمیر اعلام آمادگی کرد 
محسن زمانی مدیر هلال احمر لارستان فارس نیز گفت: آماده کمک و امدادرسانی به زلزله زدگان بندر خمیر در استان هرمزگان هستیم.
وی تصریح کرد: هلال احمر لارستان به عنوان دستگاه معین وظیفه پشتیبانی و امدادرسانی به مناطق شمالی استان هرمزگان در مواقع بروز بحران را نیز بر عهده دارد و آماده کمک رسانی به منطقه زلزله زده در آن استان هستیم.
زمانی بیان کرد: بر اساس استعلام از برخی روستاهای بندرخمیر، خبرهای رسیده حاکی است که این زلزله خسارات مالی را به برخی خانواده ها و مناطق وارد کرده است.

گزارش های اولیه مردمی در روستای سایه خوش حاکی است که بر اثر زلزله های پی درپی ۶.۱ تا۳.۶  ریشتری بامداد شنبه،  سه نفر در این روستا جان خود را از دست داده اند، ۱۹ نفر هم زخمی وبرخی منازل هم تخریب شده است.

زلزله ‌ای به بزرگی ۶.۱ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۲ دقیقه و ۷ ثانیه،۴.۷ بامداد امروز (شنبه) بندر خمیر در استان هرمزگان را لرزاند که به تبع آن زلزلزله های۴.۷ ساعت ۲.۹دقیقه، ۴.۶ ساعت ۲.۱۷دقیقه،۳.۶ ساعت ۲.۲۳ ، ۳.۹ساعت ۲.۳۰دقیقه،۴.۲ ساعت۲. ۳۷ دقیقه امروز شنبه بندرخمیر را لرزاند.

برخی گروه ها از خسارت ها در روستاهای دواب، دژگان  و کنخ بندر لنگه خبر می دهنداین زلزله ها با وجود اینکه مرکز آنها در دریا بوده ولی شهرهای اطراف به ویژه شهر بندرعباس هم احساس شد و مرکز را به وحشت انداخت.

زلزله همچنان در بندرخمیر ادامه دارد و پس از وقوع زلزله ۶.۱ریشتری، بیش از ۱۰ پس لرزه رخ داده و هم اکنون استاندار هرمزگان به محل وقوع زلزله که کانون آن روستای سایه خوش بندرخمیر بوده عزیمت کرده است.

زلزله های پی در پی بامداد امروز در هرمزگان، لارستان فارس را هم به شدت تکان داد و سبب وحشت و بیم و هراس مردم و شهروندان شد.

برخی شهروندان هم از ترس منازل خود را ترک کردند. لارستان در 378 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع است. 

نظر شما