شناسهٔ خبر: 54875088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه تیم ارزیاب بررسی وضعیت زلزله به مناطق بندرخمیر و بندرلنگه اعزام شدند

بندرعباس - ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: درپی وقوع زلزله های شدید در حوالی حدفاصل بندر خمیر، بندرلنگه وقشم ، سه تیم ارزیاب به این مناطق اعزام شدند.

صاحب‌خبر -

مهرداد حسن زاده بامداد شنبه در گفت وگوبا ایرنا افزود: با توجه به اینکه زلزله در شب رخ داده و بیشتر در مناطق روستایی بوده به طور حتم خسارت هایی داشته که تیم های ارزیاب به همراه فرمانداران این مناطق در محل حضور دارند تا گزارش حواثد احتمالی را اعلام کنند.

از سوی دیگر بیمارستانهای هرمزگان ضمن آماده باش  با تیم های واکنش سریع و تکنسین های فورت های پزشکی به روستاهای سایه خوش و سایر روستاهای اطراف بندرلنگه اعزام شدند.

همچنین جاده محور بندر خمیر به بندرلنگه براثر زلزله ، سنگ های ریز و درشت این محور را در برگرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان یاد آور شد: در پی ۶زلزله در حوالی بندر خمیر این استان نشست فوق العاده بحران در استانداری آغاز شد.

حسن زاده افزود: کانون این ۶ زلزله در حد فاصل بندر خمیر و قشم در دریا رخ داده و هنوز خسارتی گزارش نشده ولی فرماندار و نیروهای امدادی بندر خمیر به محل وقوع زلزله عزیمت کرده تا گزارش از وضعیت حوادث احتمالی ارایه دهند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به همجواری بندرعباس به محل وقوع زلزله تیم های ارزیاب  در سطح شهر بندرعباس هم فعال شده که در ساعت های آینده نتایج آن به اطلاع عموم مردم می رسد.

زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۲ دقیقه و ۷ ثانیه،۴.۷ بامداد امروز (شنبه) بندر خمیر در استان هرمزگان را لرزاند که به تبع آن زلزلزله های۴.۷ ساعت ۲.۹دقیقه، ۴.۶ ساعت ۲.۱۷دقیقه،۳.۶ ساعت ۲.۲۳ ، ۳.۹ساعت ۲.۳۰دقیقه،۴.۲ ساعت۲. ۳۷ دقیقه امروز شنبه بندرخمیر را لرزاند.

برخی گروه ها از خسارت ها در روستاهای دواب، دژگان  و کنخ بندر لنگه خبر می دهنداین زلزله ها با وجود اینکه مرکز آنها در دریا بوده ولی شهرهای اطراف به ویژه شهر بندرعباس هم احساس شد و مرکز را به وحشت انداخت.

برچسب‌ها:

نظر شما