شناسهٔ خبر: 54872675 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

مارک زاکربرگ: شاید یکی از بدترین رکودهای اقتصادی تاریخ در راه باشد | استخدام‌های متا ۳۰ درصد کم می‌شود

مارک زاکربرگ مدیرعامل شرکت متا (فیس‌بوک سابق) در جمع کارکنان این شرکت از آنها خواست برای یک رکود عمیق اقتصادی آماده شوند و اعلام کرد برنامه‌های خود را برای استخدام مهندسان در سال جاری حداقل ۳۰ درصد کاهش داده است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، زاکربرگ در جلسه هفتگی پرسش و پاسخ به کارمندان فیس‌بوک گفت ممکن است بحران اقتصادی پیش رو یکی از بدترین رکودهایی باشد که در تاریخ اخیر دیده‌ایم.

زاکربرگ گفت متا هدف خود برای استخدام مهندسان در سال ۲۰۲۲ را از برنامه اولیه ۱۰ هزار نفر به حدود ۶ تا ۷ هزار نفر کاهش داده است. شرکت متا در گذشته کاهش آمار استخدامی را تایید کرده بود، اما ارقام دقیق قبلاً گزارش نشده بود.

همچنین بر اساس یک یادداشت داخلی متا که روز پنجشنبه خبرنگار رویترز مشاهده کرد، این شرکت فناوری و رسانه‌های اجتماعی در حال آماده شدن برای نیمه دوم سال سخت‌تری است زیرا با فشارهای کلان اقتصادی و مسائل مربوط به حریم خصوصی داده‌ها در بخش تبلیغات روبه‌رو است. کریس کاکس، مدیر ارشد تولید شرکت این یادداشت هشدارآمیز را نوشته است.

کاکس در یادداشت خود به‌ بخشی از برنامه‌های شرکت متا در آینده اشاره کرده است. او گفته متا باید تا پایان سال تعداد واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) را در مراکز داده خود تا پنج برابر افزایش دهد.

همچنین کاکس به سرویس ویدئویی ریلز (Reels) این شرکت که به‌سبک تیک‌تاک ایجاد شده نیز اشاره کرده است. به گفته او استقبال از ریلز در ایالات متحده و در سطح جهانی بیش از دو برابر شده و شرکت برای آینده این بخش برنامه‌هایی دارد.

او به‌برنامه‌های شرکت متا در خصوص ابتکارات هوش مصنوعی، رشد درآمد پیام‌رسان، ابزارهای خرید درون برنامه‌ای و همچنین هدست واقعیت ترکیبی «کامبریا» هم اشاره کرده است. در مجموع به‌نظر می‌رسد شرکت متا در حال آماده‌سازی خود برای وقوع احتمالی یک رکود اقتصادی و مشکلات ناشی از آن است.

بیشتر بخوانید:

گزارش‌های پراکنده نشان می‌دهد بسیاری از شرکت‌های فناوری، جاه‌طلبی‌های خود را با پیش‌بینی رکود احتمالی ایالات متحده امریکا کاهش داده‌اند.

نظر شما