شناسهٔ خبر: 54868781 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رقابت بيش از نيم ميليون داوطلب در دومين روز کنکور سراسري

صاحب‌خبر -
رقابت بيش از نيم ميليون داوطلب در دومين روز کنکور سراسري
خبرگزاری آریا-دومین روز برگزاری کنکور سراسری با رقابت بیش از 563 هزار نفر از داوطلبان دو گروه آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی از صبح امروز پنج‌شنبه 9 تیر ماه در بیش از 2917 حوزه امتحانی آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، در دومین روز از پنجاه و دومین آزمون سراسری کشور 145 هزارو 615 داوطلب در گروه آزمایشی ریاضی و 412 هزارو 525 داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی به رقابت می‌پردازند.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش گفت: در آزمون سراسری امسال کمتر از 10 درصد داوطلبان در گروه آزمایشی ریاضی به خود رقابت می‌پردازند که کمترین داوطلبان در چهار روز رقابت آزمون سراسری را دارند.
حسن مروتی افزود: تعداد یک میلیون و 489 هزار و 220 داوطلب گروه‌های مختلف آزمایشی آزمون سراسری طی چهار روز یعنی چهارشنبه 8، پنج شنبه 9، جمعه 10 و شنبه 11 تیرماه به رقابت می کنند و داوطلبان کنکور امسال، در مقایسه با سال گذشته 121 هزار و 166 داوطلب (حدود 9.2 درصد) بیشتر شده‌اند.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش گفت: نتایج اولیه کنکور 1401 اواسط مرداد ماه جاری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.
رقابت آزمون سراسری دیروز با گروه آزمایشی هنر سپری شد و امروز با گروه آزمایشی ریاضی و علوم انسانی در حال برگزاریست. حالا فردا پرمتقاضی‌ترین گروه آزمایشی با بیش از نیم میلیون داوطلب به رقابت می‌پردازند.

نظر شما