شناسهٔ خبر: 54836851 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جزئیات اولین روز برگزاری رقابت کنکور سراسری در اصفهان

معاونت آموزشی دانشگاه اصفهان گفت: در آزمون سراسری امسال ۸۷ هزار و ۶۱۱ داوطلب در استان اصفهان به رقابت می‌پردازند.

صاحب‌خبر -

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان اصفهان گفت: آزمون سراسری از هشتم تا یازدهم تیر برگزار می شود، زمان برگزاری آزمون گروه هنر، صبح روز چهارشنبه، ۸ تیر، گروه ریاضی و علوم انسانی، صبح روز پنجشنبه، ۹ تیر، گروه علوم تجربی، صبح روز جمعه، ۱۰ تیر و گروه زبان‌های خارجی، صبح روز شنبه، ۱۱ تیر است.

رضاعلی نوروزی در آزمون سراسری امسال ۸۷ هزار و ۶۱۱ داوطلب در استان اصفهان به رقابت می‌پردازند که از این میان، ۵۴ هزار و ۳۲۴ نفر داوطلب زن و ۳۲ هزار و ۲۸۷ نفر داوطلبان مرد هستند.

 معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان می گوید آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در ۲۷ شهر استان به صورت همزمان برگزار خواهد شد که بزرگ‌ترین محل برگزاری آزمون سراسری استان اصفهان در شهرستان اصفهان با دارا بودن ۵ حوزه اصلی است.

صبح امروز ۱۳ هزار و ۴۷۰ نفر داوطلب در استان اصفهان در این گروه آزمایشی رقابت کردند که از این تعداد چهار هزار و ۶۶ داوطلب پسر و ۹ هزار و ۴۰۴ نفر داوطلب دختر بودند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان می گوید فردا کنکور گروه علوم ریاضی و علوم انسانی برگزار می‌شود،  ۱۰ هزار و ۴۶۲ داوطلب گروه علوم ریاضی در سطح استان هستند که دختران سه هزار و ۱۵۴ نفر و پسران هفت هزار و ۳۰۸ نفر هستند.

نوروزی می گوید: در گروه آزمایشی علوم انسانی ۲۰ هزار و ۲۸ داوطلب دختر و پسر شرکت می‌کنند که جمعیت داوطلبان دختر این گروه آزمایشی به ۱۲ هزار و ۶۹۵ و داوطبان پسر به هفت هزار و ۳۳۳ نفر می‌رسد.

 در گروه آزمایشی علوم تجربی ۳۱ هزار و ۸۳۲ داوطلب در استان اصفهان حضور خواهند داشت، گفت: داوطلبان دختر ۲۱ هزار و ۱۸۹ نفر و داوطلبان پسر ۱۰ هزار و ۶۴۳ نفر هستند.

به گفته نوروزی داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در استان اصفهان ۱۱ هزار و ۸۱۹ نفر هستند که در روز شنبه، ۱۱ تیرماه در کنکور سراسری شرکت می‌کنند.

 درب تمامی حوزه‌های امتحانی در ساعت ۷:۳۰ صبح بسته خواهد شد، بنابراین توصیه می‌شود داوطلبان آزمون سراسری طوری برنامه‌ریزی کنند که تا پیش از ساعات اعلام شده در حوزه‌های امتحانی خود حضور پیدا کنند؛ همچنین از همراه داشتن هرگونه وسیله اضافی از جمله کیف، کتاب، موبایل و جزوه جداً خودداری کنند.

رقابت ۶۱۳۹ داوطلب کنکور در کاشان با بیشترین رقابت در گروه تجربی

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه کاشان هم گفت: در آزمون‌های سازمان سنجش  ۶ هزار و ۱۳۹ داوطلب کاشانی در آزمون سراسری کارشناسی سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ باهم رقابت می کنند

به گفته قنبر علی شیخ‌زاده  سه هزار و ۷۱۷ داوطلب از کل داوطلبان زن و ۲ هزار و ۴۲۲ نفر از آن‌ها داوطلب مرد هستند که در پنج گروه آزمایشی هنر، علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان‌های خارجی با یکدیگر به رقابت می‌کنند.

او می‌گوید: هزار و ۳۸۳ داوطلب نیز با رقابت ۸۶۸ داوطلب زن و ۵۱۵ نفر داوطلب مرد در گروه هنر صبح امروز چهارشنبه هشتم تیر رقابت کردند.
به گفته او، ۵۱۵ داوطلب زن و مرد شامل ۱۴۷ نفر زن و ۳۶۸ داوطلب مرد روز پنجشنبه نهم در گروه علوم ریاضی و فنی و یک هزار و ۴۷۹ داوطلب شامل
۸۹۰ نفر زن و ۵۸۹ نفر مرد در گروه آزمایشی علوم انسانی رقابت خواهند کرد.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه کاشان گفت: گروه آزمایشی علوم تجربی بیشترین آمار داوطلبان آزمون سراسری امسال در دانشگاه هستند.

شیخ‌زاده گفت: آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه با رقابت یک هزار و ۹۴۱ داوطلب شامل هزار و ۲۵۵ زن و ۶۸۶ داوطلب مرد رقابت می‌کنند.

او می‌گوید: کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ صبح روز شنبه نیز با رقابت ۸۲۱ داوطلب شامل ۵۵۷ زن و ۲۶۴ داوطلب مرد) در گروه آزمایشی زبان پایان می‌یابد.

به گفته او، تلاش دانشگاه کاشان تاکید بر بهره‌گیری از عوامل اجرایی مناسب برای برگزاری مطلوب این رخداد ملی و آرزوی موفقیت برای داوطلبان است.

شیخ‌زاده لزوم رعایت مواردی از جمله همراه داشتن کارت ورود، کارت شناسایی معتبر شامل کارت ملی یا شناسنامه)، نداشتن هیچ وسیله الکترونیکی و حافظه دار نظیر تلفن همراه، ساعت و انگشتر هوشمند، حضور داوطلبان و همراهان در زمان مناسب و پرهیز داوطلبان از عضویت در شبکه‌های اجتماعی اغفال کننده متقاضیان برای عضویت و دادن وجه و اسناد هویتی را برای داوطلبان خواستار شد.

به گفته او، ورودی به حوزه امتحانی دانشگاه کاشان برای تمامی داوطلبان گروه‌های آموزشی از انتهای خیابان شهید موسویان (جنب دانشگاه) است.
او می‌گوید: به استناد قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم آزمون‌های سراسری مصوب سال ۱۳۸۴ با خاطیان برخورد قانونی می‌شود.

نظر شما