شناسهٔ خبر: 54867047 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رقابت پرطرفدارترین رشته آزمون سراسری

داوطلبان گروه علوم تجربی به عنوان پرطرفدارترین رشته آزمون سراسری امروز به رقابت پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، در سومین روز برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی؛ داوطلبان گروه علوم تجربی از ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح امروز جمعه ۱۰ تیر ماه در جلسه آزمون حاضر شدند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان مازندران با اشاره به این‌که تعداد داوطلبان آزمون سراسری امسال در استان مازندران ۵۰ هزار و ۷۷۷ نفر است گفت: از این تعداد ۶۰ درصد زن و ۴۰ درصد مرد هستند.

عباس نژاد افزود: از مجموع داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری در استان مازندران تعداد ۲۰ هزار و ۸ نفر در رشته علوم تجربی به عنوان پرطرفدارترین رشته آزمون سراسری در استان و کشور صبح امروز به رقابت پرداختند.

به گفته وی در مازندران  ۱۱ هزار و ۸۸۱ نفر در رشته علوم انسانی، ۷ هزار و ۷۷۰ نفر در رشته زبان‌های خارجی، ۵ هزار و ۷۶۱ نفر در رشته علوم ریاضی و ۵ هزار و ۳۵۷ نفر در رشته هنر در آزمون سراسری امسال شرکت کردند.

وی تصریح کرد: ۱۷ حوزه امتحانی در شهر‌های ساری، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس، رامسر، سوادکوه، قائم‌شهر، کلاردشت، محمودآباد، نکا، نور، نوشهر و بخش بندپی شرقی، محل برگزاری آزمون سراسری در استان هستند.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران خاطر نشان کرد: متقاضیان هر یک از آزمون‌های زیر گروه‌های مختلف برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا شناسنامه عکس‌دار به همراه داشته باشند.

آزمون سراسری سال تحصیلی ۱۴۰۱ در پنج گروه آزمایشی هنر، علوم انسانی، علوم ریاضی، علوم تجربی و زبان‌های خارجی از ۸ تا ۱۱ تیر ۱۴۰۱ هم‌زمان با سراسر کشور در استان مازندران برگزار می‌شود.

زمان برگزاری آزمون سراسری:

آزمون رشته هنر صبح چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱

آزمون رشته‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱

آزمون رشته علوم تجربی صبح جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱

آزمون رشته زبان‌های خارجی صبح شنبه ۱۱ تیر


رقابت یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب در آزمون سراسری
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: امسال یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب در آزمون سراسری با هم به رقابت می‌پردازند که نسبت به سال گذشته ۱۲۱ هزار و ۱۶۶ نفر به تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون افزوده شد که حدود ۱۰ درصد بیشتر از سال گذشته است. این آزمون در ۴۱۷ شهرستان و بخش، ۵۹۸ حوزه داخل کشور و ۱۷ حوزه خارج از کشور یعنی جمعا ۶۱۵ حوزه برگزار می‌شود.

مروتی افزود: تعداد داوطلبان در گروه علوم تجربی ۵۷۴ هزار و ۷۵۱ نفر؛ گروه علوم انسانی ۴۱۲ هزار و ۵۲۵ نفر؛ گروه زبان‌های خارجی ۱۹۴ هزار و ۹۵۱ نفر؛ گروه هنر ۱۶۱ هزار ۳۷۸ نفر و گروه علوم ریاضی و فنی ۱۴۵ هزار ۶۱۵ نفر است که ۶۱ درصد خانم و ۳۹ درصد شرکت کنندگان آقا هستند.


نتایج اولیه آزمون سراسری دانشگاه‌ها، نیمه نخست مردادماه اعلام خواهد شد.

نظر شما