شناسهٔ خبر: 54866516 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیش‌ثبت نام زائران اربعین حسینی آغاز شد/ افراد دارای بیماری زمینه‌ای ثبت‌نام نکنند

مدیر حج و زیارت خوزستان گفت: پیش ثبت نام از متقاضیان زیارت اربعین حسینی از امروز از طریق سامانه سماح آغاز شد.

صاحب‌خبر -

محمد امین یاقوت مدیر حج و زیارت خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: پیش‌ ثبت‌نام از متقاضیان از امروز از طریق سامانه شما آغاز شده است.

یاقوت اضافه کرد: هیچگونه تعهدی برای سازمان حج و زیارت مبنی بر اعزام نخواهد داشت و طی روزهای آینده اطلاع رسانی برای ثبت نام قطعی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ اعزام الزامی است در غیر این صورت متقاضی باید نسبت به دریافت گذرنامه جدید اقدام کند.

یاقوت گفت: زائرانی که قصد عزیمت گروهی را دارند در مرحله پیش ثبت نام نیز حتماً به صورت گروهی ثبت‌نام و با معرفی یک نفر به عنوان سرگروه اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند.

مدیر حج و زیارت خوزستان یادآور شد: متقاضیان سفر اربعین می‌توانند برای ثبت نام به سامانه سماح به نشانی https://samah.haj.ir مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه متقاضیان باید حداکثر تا پایان تیرماه در این سامانه پیش‌ ثبت‌نام خود را انجام دهند و تکمیل این فرایند منوط به مشاهده عبارت "زائر گرامی، پیش ثبت نام شما با موفقیت ثبت گردید" است.

یاقوت گفت: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین تزریق حداقل دو دز واکسن کرونا یکی از شرایط تشرف به زیارت اربعین است که در زمان ثبت نام قطعی، از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استعلام می‌شود.

مدیر حج و زیارت خوزستان در عین حال با بیان اینکه افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از ثبت‌نام خودداری کنند، ادامه داد: طبق نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با توجه به شرایط خاص ایام اربعین افراد دارای بیماری‌هایی از جمله دیابت، قلبی - عروقی و کرونایی از ثبت نام خودداری کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما