شناسهٔ خبر: 54846890 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

مسئولیت برگزاری کنکور ۳ هزار و ۵۹۱ دانش آموز با آموزش و پرورش قزوین است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی؛ نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: برگزاری آزمون برای سه هزار و ۵۹۱ داوطلب کنکور سراسری ۱۴۰۱ به اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان سپرده شده است.

صاحب‌خبر -

نقی سیاهکالی مرادی افزود: این تعداد داوطلب در روز پنجشنبه و جمعه ۹ و ۱۰ تیرماه در ۲۱ حوزه امتحانی در ناحیه یک و ناحیه ۲ در سه رشته ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی به رقابت خواهند پرداخت و سایر داوطلبان در سایر دانشگاه‌ها و مناطق استان آزمون می‌دهند.
وی اضافه کرد: اگرچه در روزهای باقی مانده تا کنکور فرصت کافی برای مطالعه فراهم نیست اما قطعا این فرصت یکی از طلایی‌ترین زمان‌ها برای آماده سازی روحی و روانی دانش آموزان و خانواده‌هایشان است.

این مسئول تاکید کرد: توصیه می‌شود در روزهای باقیمانده صحبت کردن در خصوص مسائلی نظیر درس خواندن، نتیجه کنکور، تاثیر آن در سرنوشت و همه مباحث مرتبط با این حوزه به حداقل برسد و خانواده‌ها ضمن خودداری از سفر و میهمانی‌های شلوغ، فضای آرامش بخشی را درون منزل برای دانش آموزان فراهم کنند.  

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: همچنین توصیه می‌شود به شایعات مرتبط با کنکور دامن زده نشود؛ همه ما در کنار هم تلاش می‌کنیم شرایط را برای حضور فعال و اثربخش جوانان فراهم کنیم.

وی افزود: دانش آموزان وسایل لازم نظیر مداد، پاک کن، تراش، ماسک و آب معدنی با خود به همراه داشته باشند و قبل از حاضر شدن در حوزه امتحان حتما صبحانه سبک میل کنند و مقداری خوراکی با قند طبیعی و شکلات به همراه داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: کنکور در کشور ما به یک رقابت جدی و استرس زا در بین نوجوانان و شرکت کنندگان تبدیل شده و به علت رقابت سنگین شرکت کنندگان در این آزمون سراسری و جو حاکم در سیستم آموزشی کشور، عکس العمل‌های استرسی اشخاص در این برهه زمانی بسیار بالا است.

این مسئول تاکید کرد: از نظر متخصصان، بخش زیادی از این استرس‌ها طبیعی و فیزیولوژیک بوده و می توان با یادگیری چگونگی مدیریت استرس، وضعیت حاکم را کنترل کرد.

سیاهکالی مرادی گفت: تنظیم برنامه خواب و استراحت، ایجاد محیطی آرام و به دور از تشنج، تلاش برای کاهش خستگی ذهنی، پرهیز از کاهش تغذیه و جلوگیری از افراط و تفریط در برنامه غذایی، خودداری از مباحث و مسابقاتی همچون فوتبال که استرس و هیجان دانش آموزان را افزایش می‌دهد و در نهایت ایجاد تصور ذهنی مثبت از خود توصیه می‌شود.

نظر شما