شناسهٔ خبر: 66656917 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حکم جایگزین حبس در خوزستان رشد ۷۲ درصدی یافته است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان، گفت: ارائه خدمات عمومی رایگان توسط متهمان به عنوان حکم جایگزین حبس در استان رشد ۷۲ درصدی یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علیرضا باوی در خصوص احکام جایگزین حبس، اظهار داشت: به منظور کاهش جمعیت زندانی در استان و ارائه خدمات بیشتر به مردم استان رئیس دادگستری خوزستان به صدور حکم جایگزین حبس مبنی برانجام خدمات عمومی تاکید دارند.

وی گفت: یکی از ماموریت‌های مهم سند تحول و تعالی قضایی، همراه کردن دستگاه‌های مختلف با دادگستری برای اجرای حکم جایگزین حبس با عنوان ارائه خدمات عمومی توسط متهمان به مردم است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان، افزود: همچنین استفاده از پابند الکترونیکی برای کاهش جمعیت زندانی در استان به بیش از 2 برابر رسیده است.

باوی ادامه داد: کاهش استفاده از مجازات حبس در جرایمی است که مرتکبان آن شاکی خصوصی نداشته و بیرون بودن آن‌ها برای جامعه خطری نداشته باشد.

وی تصریح کرد: اعمال این مجازات‌ها به‌ویژه مجازات خدمات عمومی رایگان، ضمن فراهم ساختن زمینه اصلاح مجرم، می‌تواند آثار مفیدی نیز برای جامعه داشته باشد.

به گزارش تسنیم، رئیس کل دادگستری خوزستان بر استفاده از حکم جایگزین حبس با انجام خدمات عمومی به نفع مردم توسط متهمان تاکید دارد.

انتهای پیام/

نظر شما