شناسهٔ خبر: 54846617 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اتحاد بین مذاهب راهبرد و استراتژی نظام جمهوری است

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: اتحاد، اخوت و برادری بین مذاهب راهبرد و استراتژی نظام جمهوری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی عصر امروز در دومین جلسه شورای داری استان کردستان در سنندج اظهار کرد: دیدگاه نظام و دولت یکی‌بودن اقوام است.

وی با بیان اینکه اقوام رنگین کمان کشور هستند و هر اندازه اتحاد داشته باشند ایران قدرتمند و توانمند می‌شود، گفت: انقلاب اسلامی با اتحاد و همدلی و رهبری عالمی آگاه به پیروزی رسید و زیر لوای مقام معظم رهبری به اینجا رسیده است.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی ادامه داد: قومیت و اقوام یک فرصت هستند اگر خوب برنامه‌ریزی شود بهترین خروجی را در پیشبرد اهداف عالیه نظام خواهیم داشت.

کریمی افزود: بیش از ۴۰ سال است که دشمنان با تمام عده و عده می‌تازند ولی به جایی نرسیده‌اند.

وی اضافه کرد: هیچ قومی بر قوم دیگر فضیلت ندارد در بین اقوام و مذاهب، جنسیت‌ها و  موارد دیگر هرگز خط‌کشی نشده و در ادامه مسیر انقلاب باید بر همین اساس حرکت کنیم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی بیان کرد: اختلاف‌نظرها و اختلاف‌های جزیی نباید ما را در مقابل هم قرار دهد بلکه باید با نقاط قوت هم ضعف یکدیگر را بپوشانیم.

کریمی عنوان کرد: درجه‌بندی و شهروند درجه یک و ۲ نداریم و اینگونه تفکرات باید کنار گذاشته شود.

وی گفت: همه اقوام و مذاهب که در این خاک ریشه دارند باید احساس کنند در پیشبرد اهداف و اقتدار این نظام سهیم هستند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی  ابراز کرد: مساله اخوت و برادری را باید تبیین کنیم امروز فرمان حضرت آقا تبیین وحدت است لذا همه باید در این جهاد الهی نقش خود را ایفا کنیم.

کریمی ادامه داد: اخوت و برادری راهبرد و استراتژی نظام جمهوری است، شیعه و سنی با هم‌ برادرند و هرکس خلاف آن را تبلیغ کند دشمن اسلام و نظام اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: شیعه و سنی یک امت واحده هستند و اتحاد بیشتر بین اقوام باید برنامه‌ریزی شود در غیر این صورت دشمنان در این زمینه برنامه‌ریزی می‌کنند و نظام جمهوری را به‌طور جدی تهدید خواهند کرد.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی اظهار کرد: ایجاد عدالت اجتماعی شعار دولت سیزدهم بوده و تمام توان هیأت دولت برای تحقق این شعار بسیج شده است.

کریمی با اشاره به اینکه نگاه نظام و رهبری برابری و برادری است نه نگاه امنیتی، گفت: راه رسیدن به خدا از بین مردم می‌گذرد و امام راحل همواره بر توجه به مردم به عنوان ولی نعمتان نظام تاکید فرموده‌اند.

وی اعلام کرد: ظرفیت‌ها و مشکلات و نیازهای استان را به سمع و نظر رئیس جمهور می‌رسانیم و امیدواریم با تلاش دولت و رایزنی نمایندگان مردم استان در مجلس شاهد توسعه همه جانبه در استان باشیم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی خواستار بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت بانوان در پست‌های مختلف مدیریتی شد و افزود: سهم بانوان استان کردستان با وجود سطح بالای توان و تخصص در پست‌های مدیریتی ناچیز است که باید در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شود.

کریمی بیان کرد: رفع مشکلات روحانیون به عنوان منادیان فکری و پرچم‌داران بصیرت افزایی جامعه از نیازهای اساسی است.

وی بر انتخاب علمای دینی به عنوان مشاوران فکری مسؤولان ادارات در استان تاکید کرد و گفت: روحانیون حلقه اتصال بین مردم و مسؤولان هستند باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی اضافه کرد: رفع مشکل کولبری با ایجاد واحدهای تولیدی و اشتغالزایی پایدار به طور ویژه در دستور کار مسؤولان استان قرار گیرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱/س

نظر شما