شناسهٔ خبر: 54849265 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی:

برابری و برادری اقوام‌ و مذاهب نگاه و دستاورد نظام است

ماموستا «کریمی» بر ضرورت دوری از اختلافات و تفرقه تاکید کرد و گفت: برابری و برادری اقوام‌ و مذاهب نگاه و دستاورد نظام است و همه اقوام ایرانی در کشور صاحب نظام و در راس همه امور هستند و باید با خدمتگزاری به آنان این اهداف را تحقق ببخشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، ماموستا «عبدالسلام کریمی» مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی امروز در جلسه شورای اداری استان کردستان به اتحاد و همبستگی میان اقوان ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: نظام هیچ تبعیضی میان اقوام و مذاهب کشور قائل نیست و قدرت و اقتدار در همراهی و همدلی اقوام و مذاهب است که با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان آن را به فرصت تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه شیعه و سنی یکی هستند، افزود: شیعه و سنی امت واحده شده و نقاط ضعف یکدیگر را پوشش دهند چراکه ملاک انسانیت و تقواست نه جنسیت و مذهب بنابراین باید متفق‌القول سیاست‌های نظام را پیش ببریم.

ماموستا کریمی با تاکید بر اینکه همه با هم به انقلاب کمک کرده و هیچ احساس طرد و مغفول‌ماندگی‌ نکنند، اظهار کرد: دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف میان اقوام و مذاهب هستند.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی ناامیدی در این شرایط کنونی را یکی از بزرگترین منکرها و ایجاد امیدآفرینی در جامعه را معروف خواند و گفت: امروزه امیدآفرینی و بازگوکردن مشترکات و تقویت وحدت جهاد تبیین است.

وی بر ضرورت دوری از اختلافات و تفرقه تاکید کرد و افزود: برابری و برادری اقوام‌ و مذاهب نگاه و دستاورد نظام است و همه اقوام ایرانی در کشور صاحب نظام و در راس همه امور هستند و باید با خدمتگزاری به آنان این اهداف را تحقق ببخشیم.

وی ضمن ابلاغ سلام رئیس‌جمهور به همه مردم کردستان و بالعکس، از انعکاس و پیگیری مشکلات و ضرورت حمایت بیشتر از دولتمردان در استان به رئیس‌جمهور خبر داد و افزود: رفع تنگناهای کردستان نیازمند اعتبارات جهشی است که می‌طلبد مدیران و نمایندگان مجلس این مهم را به‌جد پیگیری کنند.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی خواستار استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص و توانمند اهل‌سنت، بانوان و روحانیت اهل‌سنت در مسئولیت‌های استانی شد و گفت: از ظرفیت ماموستایان و روحانیون اهل سنت به‌عنوان مشاور مدیران کل استفاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما