شناسهٔ خبر: 54840069 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یک نظرسنجی: اکثریت فلسطینی‌ها حامی مبارزه مسلحانه و برکناری محمود عباس هستند

نتایج یک نظرسنجی در فلسطین بیانگر افزایش حمایت فلسطینی‌ها از مبارزه مسلحانه و برکناری محمود عباس از ریاست تشکیلات خودگردان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نظرسنجی صورت گرفته از سوی مرکز مطالعات سیاسی و آماری فلسطین که مقر آن در رام‌الله قرار دارد، بیانگر افزایش نسبت حمایت فلسطینی‌ها از عملیات‌های مقاومت مسلحانه صورت گرفته اخیر و بازگشت به انتفاضه مسلحانه است.

بر اساس این همه‌پرسی که در کرانه باختری و نوار غزه طی مدت ۲۲ تا ۲۵ ژوئن جاری، انجام شده، نشان می‌دهد که ۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که راه‌حل دو دولتی، به دلیل گسترش شهرکسازی، دیگر عملی و ممکن نیست.

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این سوال که بهترین راه برای پایان دادن به اشغالگری و تشکیل دولت مستقل فلسطینی چیست، به سه دسته تقسیم شدند. ۵۰ درصد از شرکت‌کنندگان (۶۲ درصد در نوار غزه و ۴۳ درصد در کرانه باختری)، مبارزه مسلحانه را پاسخ این سوال دانستند و ۲۲ درصد حامی گزینه مذاکرات و ۲۱ درصد موافق مقاومت مسالمت آمیز مردمی هستند.

نظرسنجی مشابه صورت‌گرفته در سه ماه پیش نشان داده بود که ۴۴ درصد از شرکت‌کنندگان، مبارزه مسلحانه را گزینه بهتر و ۲۵ درصد مذاکرات را گزینه برتر می‌دانستند.

در خصوص انتخابات فلسطین، ۷۱ درصد (۸۰ درصد از نوار غزه و ۶۵ درصد از کرانه باختری) موافق برگزاری قریب‌الوقوع انتخابات عمومی قانون‌گذاری و ریاستی در فلسطین هستند و ۲۵ درصد تمایلی به این کار ندارند. ۵۴ درصد نیز می‌گویند که معتقدند که چنین انتخاباتی برگزار نخواهد شد. در صورت برگزاری انتخابات ریاستی، ۳۳ درصد به محمود عباس و ۵۵ درصد به اسماعیل هنیه رای خواهند داد. ضمن این‌که ۷۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی خواستار برکناری محمود عباس هستند.

 دلیل حمایت توده مردم از جنبش حماس و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی آن، عملکرد و نقش این جنبش طی چند ماه اخیر در دفاع از قدس و مسجدالاقصی است.

انتهای پیام/

نظر شما