شناسهٔ خبر: 66417459 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تشدید اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا/ تظاهرکنندگان ساختمان دانشگاه کلمبیا را تصرف کردند

صاحب‌خبر -

شفقنا- گاردین نوشت: اعتراضات دانشگاهی در ایالات متحده پس از تعلیق دانشجویان تشدید شد و ده ها تن در تگزاس، یوتا و ویرجینیا دستگیر شدند.

به گزارش شفقنا از گاردین، در آخرین تشدید تظاهرات علیه جنگ اسرائیل و حماس که به دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده گسترش یافته است، ده‌ها معترض ساختمانی در دانشگاه کلمبیا در نیویورک را تصرف کرده‌اند، ورودی‌ها را مسدود کرده و پرچم فلسطین را از پنجره بیرون آورده‌اند.

فیلم‌های ویدئویی نشان می‌دهد که معترضان در پردیس منهتن کلمبیا دست‌هایشان را در مقابل سالن همیلتون قفل کرده‌اند و اثاثیه و موانع فلزی را به ساختمان حمل می‌کنند، یکی از چندین ساختمانی که در جریان اعتراضات حقوق مدنی و ضد جنگ ویتنام در سال 1968 در محوطه دانشگاه اشغال شد.

پست‌هایی در صفحه اینستاگرام برای سازمان‌دهندگان تظاهرات کمی بعد از نیمه‌شب از مردم خواسته بود تا از اردوگاه محافظت کنند و به آنها در سالن همیلتون بپیوندند.

ایستگاه رادیویی دانشجویی، WKCR-FM، نمایشی از تسخیر سالن را پخش کرد – که تقریباً 12 ساعت پس از ضرب‌الاجل ساعت 2 بعدازظهر روز دوشنبه برای معترضان برای ترک اردوگاه با حدود 120 چادر یا تهدید به تعلیق رخ داد. نمایندگان دانشگاه بلافاصله به ایمیل‌هایی که خواستار اظهار نظر در اوایل روز سه‌شنبه بودند، پاسخ ندادند.

دانشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده با نزدیک شدن به مراسم آغاز به کار با نحوه پاکسازی اردوگاه‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، برخی از آنها به مذاکرات ادامه می‌دهند و برخی دیگر به زور و اولتیماتوم‌هایی روی می‌آورند که منجر به درگیری با پلیس شده است.

دو معترض تابلویی را از بالکن آویزان کردند که روی آن نوشته شده بود: “رهایی، آموزش”.

ده‌ها نفر روز دوشنبه در جریان اعتراضات در دانشگاه‌های تگزاس، یوتا و ویرجینیا دستگیر شدند، در حالی که دانشگاه کلمبیا ساعاتی قبل از تصرف سالن همیلتون اعلام کرد که شروع به تعلیق دانشجویان کرده است.

منبع: گاردین

نظر شما