شناسهٔ خبر: 54840024 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

لزوم داشتن قاطعیت در اجرای برنامه‌ مقابله با بیماری‌های تنفسی در کشور

فائزه قره‌پور

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، بر داشتن قاطعیت در اجرای برنامه‌ مقابله با بیماری‌های تنفسی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

دکتر مسعود پزشکیان روز چهارشنبه، هشتم تیرماه در کارگاه ملی "نهایی سازی برنامه ارتقای آمادگی و پاسخ به پاندمی کووید-۱۹، آنفلوآنزا و سایر بیماری‌های حاد تنفسی واگیردار (نوپدید و بازپدید)" که با حضور نمایندگانی از سازمان بهداشت جهانی در تبریز برگزار شد، با تاکید بر این‌که مقابله با بیماری‌های تنفسی نیاز به همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف دارد، اظهار کرد: ۷۵ درصد سلامتی جامعه وابسته به توده افراد و مردم بوده و تنها ۲۵ درصد آن به کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها و ‌کادر بهداست و درمان بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به تلاشها و خدمات کادر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: اگر مردم و سازمان‌ها در پاندمی‌هایی که بروز می‌کند، کمک کنند تا ۷۵ درصد مشکلات حل می‌شود. 

وی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردمی و روابط بین بخشی در حوزه بهداشت، گفت: در زمان مشاهده موارد اولیه بروز بیماری کرونا به عنوان نایب رئیس مجلس وقت بر قرنطینه جدی تاکید داشتم ، چرا که در چنین حالتی نباید موارد مشکوک به ابتلا به صورت آزاد در جامعه تردد کنند و باعث به خطر افتادن جان بقیه افراد شوند.

پزشکیان با تاکید بر تاثیر واکسیناسیون در کاهش بار بیماری افزود: کسی که واکسن دریافت نکرده است، نباید وارد جامعه شود و به صورت بسیار خاموش، بین مردم بچرخد و خانواده‌ها را در خطر ابتلا قرار دهد.

وی با تاکید بر ضرورت هماهنگی و قاطعیت، گفت: باید از تجربیات  بین المللی در زمینه بروز اپیدمی‌ها در کنار کارشناسان خبره حوزه بهره مند شویم.

وی افزود: هنگام بروز بیماری‌های واگیر در جامعه باید یک ستاد جنگ علیه بیماری شکل بگیرد و تمامی ارگان‌ها در یک هماهنگی کامل برنامه‌ای جامع برای این امر داشته باشند چرا که بحث بیماری مربوط به کل حاکمیت است.

انتهای پیام

نظر شما