شناسهٔ خبر: 54831847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آماده سازی پایانه مرزی ریمدان،برای استقبال از۲۰۰ هزار زائر پاکستانی

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: با پیش بینی ورود ۲۰۰ هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی از طریق مرز ریمدان به کشور، ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیر ساخت های این پایانه مرزی به سیستان و بلوچستان ابلاغ شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،  حمید رضا شهرکی ثانوی در بازدید از پایانه مرزی ریمدان بیان کرد: این سازمان به منظور توسعه زیر ساخت های این پایانه مهم مرزی در جنوب سیستان و بلوچستان اقداماتی نظیر افزایش گیت کنترل گذرنامه، توسعه فضای مسقف ، افزایش سرویس های بهداشتی و استقرار دستگاههای مه پاش را در دستور کار قرار داده است.

شهرکی ثانوی گفت: همچنین به منظور دسترسی مناسب تر به پایانه مرزی ریمدان بحث ایمن سازی محورهای منتهی به آن با اجرای عملیات روسازی و بهسازی محورها در دستور کار قرار گرفته است.

شهرکی افزود: در مجموع برای انجام اقدامات ذکر شده در پایانه مرزی ریمدان ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شده است و با توجه به اهمیت موضوع در صورت نیاز مجدد اعتبار در نظر گرفته خواهد شد ومشکلی اعتباری در این زمینه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه پایانه مرزی ریمدان سایت موقت است فضایی هم برای استقرار اتوبوس های بین شهری برای جابجایی زوار پاکستانی پیش بینی شده است و هماهنگی های لازم در خصوص اتوبوس های درون شهری برای جابجایی این زوار با هماهنگی ستاد اربعین انجام خواهد شد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های شده به دنبال این هستیم که هم سرویس دهی مطلوب از نظر تعداد صندلی برای جابجایی زوار پاکستانی داشته باشیم و هم خدمات مناسبی را در خود پایانه مرزی برای تسهیل عبور و مرور زوار ارائه دهیم و نیز محورهای مواصلاتی منتهی به پایانه مرزی ارتقاء یابد.

شهرکی تعداد ناوگان اتوبوسی کشور را ۱۴ هزار دستگاه عنوان کرد و افزود: این سازمان در نظر دارد با توجه به تعداد ناوگان موجود و وجود ۱۰۰ هزار راننده ناوگان اتوبوسی در کشور با برنامه ریزی مناسب در زمان اربعین حسینی که تعداد سفرها از مرزهای کشور برای عزیمت به کربلای معلی افزایش می یابد به زوار خدمات مطلوب ارائه کند و هم در خدمت شهروندان در سفرهای بین شهری به بهترین نحو باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما