شناسهٔ خبر: 54814389 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیش بینی ورود ۲۰۰ هزار زائر پاکستانی اربعین از مرز ریمدان به کشور

معاون حمل و نقل راهداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ورود ۲۰۰ هزار زائر پاکستانی،۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیر ساخت‌های پایانه مرزی ریمدان ابلاغ شده است.

صاحب‌خبر -

  حمید رضا شهرکی ثانوی در بازدید از پایانه مرزی ریمدان گفت: با توجه پیش بینی افزایش چشم گیر ورود زائرین پاکستانی در اربعین امسال علاوه بر مرز میرجاوه از مرز ریمدان به کشور و همچنین لزوم خدمت رسانی مطلوب به آنان این سازمان با تمام توان در خدمت زائرین بوده و تمهیدات لازم جهت تامین ناوگان و توسعه زیرساخت های پایانه مرزی ریمدان بکار بسته است.

او گفت: با توجه به برآورد تردد ۲۰۰ هزار زائر پاکستانی اربعین از مرز ریمدان این سازمان به منظور توسعه زیر ساخت های این پایانه مهم مرزی در جنوب سیستان و بلوچستان اقداماتی نظیر افزایش گیت کنترل گذرنامه، توسعه فضای مسقف با توجه به گرمای هوا، افزایش سرویس های بهداشتی به ۶۰ چشمه، استقرار دستگاههای مه پاش برای خنک کردن زوار گرامی کشور دوست و همسایه پاکستان را در دستور کار قرار داده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت:  به منظور دسترسی مناسب تر به پایانه مرزی ریمدان بحث ایمن سازی محورهای منتهی به آن با اجرای عملیات روسازی و بهسازی محورها در دستور کار قرار گرفته  است.

 او گفت:  با توجه به اینکه پایانه مرزی ریمدان سایت موقت است فضایی برای استقرار اتوبوس های بین شهری برای جابجایی زوار پاکستانی پیش بینی شده است و همچنین هماهنگی های لازم در خصوص اتوبوس های درون شهری برای جابجایی این زوار با هماهنگی ستاد اربعین انجام خواهد شد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده به دنبال این هستیم که هم سرویس دهی مطلوب از نظر تعداد صندلی برای جابجایی زوار پاکستانی داشته باشیم و هم خدمات مناسبی را در خود پایانه مرزی برای تسهیل عبور و مرور زوار ارائه دهیم و نیز محورهای مواصلاتی منتهی به پایانه مرزی ارتقاء یابد.

شهرکی تعداد ناوگان اتوبوسی کشور را ۱۴ هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: این سازمان در نظر دارد با توجه به تعداد ناوگان موجود و وجود ۱۰۰ هزار راننده ناوگان اتوبوسی در کشور با برنامه ریزی مناسب در زمان اربعین حسینی که تعداد سفرها از مرزهای کشور برای عزیمت به کربلای معلی افزایش می یابد به زوار گرامی خدمات مطلوب ارائه نماید و هم در خدمت شهروندان در سفرهای بین شهری به بهترین نحو باشد.

نظر شما