شناسهٔ خبر: 54821063 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

بیش از ۶۳ درصد از مدارس غیردولتی گنبدکاووس استحکام بنا ندارن...

اقتصاد ایران: مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: از ۵۶۰ مدارس مجود در شهرستان تعداد ۱۲۹ مدرسه غیردولتی بوده و از این تعداد ۸۲ مدرسه، بیش از ۶۳ درصد مدارس غیردولتی استحکام بنا ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، کمال‌الدین نظرنژاد مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: در تابستان امسال سه کانون در رشته‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و غیره کلاس‌های اوقات فراغت را برای دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار می‌کنند.

وی گفت: یک کانون در بخش «داشلی برون» واقع بوده و رشته‌های خطاطی، قالبیبافی، عکاسی، آشپزی، مشاوره خانواده و غیره را در فصل تابستان برگزار می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با اشاره به فعالیت‌های قرآنی و راه‌اندازی قرارگاه و پایگاه قرآنی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های قرآنی در یک حرکت جدید با مرکزیت قرآنی انجام شده و دارالقرآن مبین در بخش‌های مختلف آموزش قرآن را عهده‌دار است.

نظرنژاد ادامه داد: علاوه بر این دارالقرآن سه مکتب خانه و یک مسجد شاطبی اهل سنت نیز فعالیت‌های قرآنی داشته و در این مسجد حدود ۳۰۰ دانش آموز از نقاط مختلف استان برای آموزش و حفظ قرآن کریم تحصیل می‌کنند، بیش از ۷۵۰ دانش آموز اهل سنت در سال در این مکتب خانه‌ها و مسجد شاطبی مشغول فراگیری قرآن هستند.

وی عنوان کرد: امسال در مسابقات قرآنی مرحله شهرستانی ۱۳۵ مدرسه با ۵ هزار دانش آموز شرکت کردند‌.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس یکی از چالش‌های شهرستان را قبولی دانش آموزان در دانشگاه فرهنگیان نام برد و بیان کرد: متاسفانه در برخی از حوزه‌ها به ساخت وساز و بازسازی برخی بناها توجه نشده و مکان دانشگاه فرهنگیان با قدمت ۸۰ ساله از این نوع بناها بوده که به دلیل عدم فضای مناسب و خوابگاه امکان پذیرش دانشجو از مرکز وجود نداشته باشد‌.

نظرنژاد ابراز کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته دو رشته جدید تربیت بدنی و امور تربیتی در این دانشگاه اضافه شد تلاش داریم تا فضای مناسب برای تحصیل دانشجویان جدید ورود تأمین کنیم.

وی گفت: در حال حاضر در هفته ۲۰ هزار ساعت معادل ۸۳۵ نفر نیروی انسانی در آموزش و پرورش کمبود داریم که تحصیل در دانشگاه فرهنگیان می‌تواند کمک بزرگی به تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش از این بخش باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: اداره کل نوسازی استان بر استحکام بنا مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جدید تاکید دارد و با توجه به اینکه بیشتر مدارس غیردولتی استیجاری بوده  امکان استحکام بنا در بسیاری از مدارس سخت است.

نظرنژاد بیان کرد: تعداد ۵۶۰ مدارس در شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۱۲۹ مدرسه غیردولتی بوده و از این تعداد ۸۲ مدرسه،  بیش از ۶۳ درصد مدارس غیردولتی  استحکام بنا ندارند.

وی ابراز کرد: عدم حمایت از موسسین این مدارس برای پرداخت وام، اخذ مبالغ بالا ناظرین اداره کل نوسازی برای بازدید از مدارس از جمله مشکلات این مدارس است.

* تیم کارشناسی برای تعیین فضای مناسب برای دانشگاه فرهنگیان تشکیل شود
مهدی دهرویه فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: یک تیم کارشناسی قوی طی دو سه روز آینده تشکیل و در چند روز آینده تمامی فضاها و ظرفیت‌های موجود شهرستان را برای در نظر گرفتن یک فضای مناسب برای استقرار دانشگاه فرهنگیان بررسی کند.

وی اظهار کرد: از ظرفیت شورایی آموزش و پرورش در راستای استفاده از خردجمعی برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش استفاده شود.

فرماندار گنبد کاووس تصریح کرد: در جلسه آینده آموزش و پرورش تمام منابع درآمدها و هزینه‌های خود را استخراج کرده و در راستای اطلاع‌رسانی و شفاف سازی اعلام کند.

دهرویه خاطرنشان کرد: اطلس جمعیت دانش‌آموزی و مکان‌های مدارس در شهرستان تهیه شود تا از ظرفیت خیرین در احداث مدارس استفاده کنیم.

انتهای پیام/۲۳۰۷/س

برچسب‌ها:

نظر شما