شناسهٔ خبر: 54818337 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

ثبت شکایت درباره وام فرزندآوری و ازدواج

متقاضیان دریافت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج که به نحوه دریافت این دسته از تسهیلات اعتراض دارند، می‌توانند برای ثبت شکایات از طریق سامانه ثبت‌ورسیدگی بانک مرکزی اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز؛ متقاضیان دریافت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج که به نحوه دریافت این دسته از تسهیلات اعتراض دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌ورسیدگی به شکایات بانک مرکزی به آدرس https://crm.cbi.ir و با انتخاب گزینه «ثبت درخواست» و تکمیل اطلاعات درخواستی شامل استان، شهرستان، موضوع، کدملی، تاریخ تولد، نوع مشتری، شماره تماس، آدرس پستی و... برای درج شکایت خود اقدام کنند.

پس از ثبت شکایت، هم‌وطنان می‌توانند با استفاده از کد رهگیری دریافت‌شده، روند رسیدگی به شکایت مطرح‌شده را در بخش «پیگیری درخواست» مشاهده کنند. تاکید می‌شود باتوجه‌به مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قانون بودجه سال جاری، بانک مرکزی باوجود محدودیت منابع قرض‌الحسنه شبکه بانکی، بر اولویت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری و همچنین لزوم تسریع و تسهیل آن تاکید کرده است.

گفتنی است تسهیلات فرزندآوری براساس قانون به پدران اطفالی که تاریخ تولد آنان از یک فروردین۱۴۰۰ به بعد است و در داخل ایران متولد شده‌اند، تعلق می‌گیرد. مبلغ تسهیلات مذکور برای فرزند اول ۲۰میلیون تومان با دوره بازپرداخت سه سال، برای فرزند دوم ۴۰میلیون تومان با دوره بازپرداخت چهار سال، برای فرزند سوم ۶۰میلیون تومان با دوره بازپرداخت پنج سال، برای فرزند چهارم ۸۰میلیون تومان با دوره بازپرداخت شش سال و برای فرزند پنجم به بعد ۱۰۰میلیون تومان با دوره بازپرداخت هفت سال است.

تسهیلات فرزند بدون الزام به سپرده‌گذاری و با شش ماه دوره تنفس برای شروع اقساط پرداخت می‌شود.

متقاضیان واجد شرایط برای متولدان یکم فروردین سال۱۴۰۰ به بعد و حداکثر تا دو سال پس از تولد فرزند، می‌توانند به ثبت درخواست خود در سامانه مربوط اقدام کنند. پرداخت این تسهیلات برپایه مصوبات شورای پول‌واعتبار با کارمزد حداکثر ۴درصد به‌صورت سالانه انجام می‌شود. همچنین براساس تبصره ذیل بند «ت» تبصره (۴) ماده (۱) قانون، تسهیلات تولد فرزند به افرادی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بیشتر از ۵/۲ نباشد. (نرخ باروری شهرستان مربوط در سامانه و برپایه اعلام مرکز آمار مشاهده‌شدنی است.)

منبع: مهر

نظر شما