شناسهٔ خبر: 67058016 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

شاسی بلند مارس C300 آرشام موتور در نمایشگاه خودرو شیراز رونمایی می‌شود

صاحب‌خبر -

جدیدترین خودرو شاسی بلند آرشام موتور با نام دانگ فنگ آئولوس مارس C300 با دو نسخه و در جریان نمایشگاه خودرو شیراز رونمایی می‌شود.
طبق جدیدترین اخبار خودرو، نمایشگاه خودرو شیراز از تاریخ ۲۲ الی ۲۵ خرداد سال جاری در این شهر برگزار می‌شود و در این رویداد، شرکت‌های متنوع تولیدکننده و واردکننده خودرو حضور دارند. همانطور که در هفته‌های گذشته از واردات خودرو شاسی بلند آئولوس مارس C300 به کشور خبر داده بودیم، حال شرکت آرشام موتور قصد دارد تا به صورت رسمی در جریان نمایشگاه خودرو شیراز از این محصول جدید رونمایی کند.

مارس C300 و C300 Pro با آرشام موتور به ایران می‌آیند

نمای جلو مارس C300 آرشام موتور نمای جلو مارس C300 آرشام موتور

خودرو مذکور که نسل اول آن از سال ۲۰۱۴ در سایر کشورها با نام دانگ فنگ آئولوس AX7 عرضه می‌شود، با تغییراتی در بخش فنی و آپشن‌ها تحت نام مارس (MARS) به بازار ایران وارد خواهد شد. در بخش طراحی، این نسخه از جلوپنجره شش ضلعی بزرگی با کروم‌کاری مضاعف برخوردار است که تأثیر بصری نسبتا مناسبی برای القای حس یک خودرو باکیفیت دارد. چراغ‌های جلو نیز ظاهر خوبی دارند و همه مدل‌ها مجهز به چراغ‌های کاملا LED و خودکار هستند. توسعه و تولید خودرو جدید مارس ب]‌صورت هوشمند و با مشارکت کارشناسان اروپایی انجام شده و قابلیت شخصی‌سازی تمامی گجت‌های الکترونیکی مطابق سلیقه در این خودرو پیاده‌سازی شده است.

طراحی مدرن و قدرتمند، کابین جادار با بهره‌مندی بیش از ۱۳۴ عایق صوتی، قطعات تریم داخل با کیفیت و فیلترهای کامپوزیتی کابین با قابلیت جذب آلودگی و یون‌های منفی از جمله مشخصات مرتبط با طراحی خودرو مارس اعلام شده‌آند. در خصوص ساختار خودرو شاسی بلند مارس پیش از رونمایی رسمی گفته شده که این محصول از فناوری ساخت محصولات نظامی در تولید SUV بهره‌مند می‌باشد و در خودرو مارس از فولادهای آلیاژی با استحکام بالا (۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ مگاپاسگال) و تکنولوژی فرم‌دهی به قطعات بدنه با Hot Stamping استفاده شده است. توزیع متوازن جریان نیرو در سازه خودرو با هدف حفظ ایمنی سرنشینان در تصادف و طراحی هندسه بدنه با رویکرد نظامی برای کاهش ارتعاشات و ارتقای ایمنی از دیگر مشخصات ساختار خودرو مارس هستند.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4460، 1880 و 1690 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن 2715 میلی‌متر است که آن را در رده خودروهای کراس اووری چون سوزوکی گرند ویتارا، جی ای سی GS3 و جتا VS5 قرار می‌دهد.

مشخصات فنی کراس اوور وارداتی MARS C300

هر دو نسخه وارداتی مارس C300 آرشام موتور از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ GDI از سری Mach Power دانگ فنگ بهره می‌برند که قادر به تولید قدرت 190 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر است. مجموع این توان از طریق یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه از نوع تر به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. ضمنا استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 6 اعلام شده است.

سیستم تعلیق هر دو نسخه مارس در محور جلو مک‌فرسون و در محور عقب دو جناغی مستقل است.

امکانات رفاهی و ایمنی مارس سی 300 و سی 300 پرو آرشام موتور

نمای داخل مارس C300 آرشام موتور نمای داخل مارس C300 آرشام موتور

از مجموع آپشن‌های مشترک در هر دو نسخه C300 و C300 Pro می‌توان به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد (Auto Hold)، سیستم نورپردازی داخل کابین، فرمان دی‌کات برقی، نمایشگر لمسی مرکزی ۱۲.۳ اینچی، کلاستر ۷ اینچی تمام دیجیتال راننده، چراغ های تمام LED، سنسور نور، روف رک، کروز کنترل هوشمند، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، سقف پانارومیک برقی، سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، صندلی راننده برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک PM2.5 و CN95 و دوربین دنده عقب اشاره کرد.

علاوه بر این، نسخه پرو مارس C300 از امکانات بیشتری چون سیستم هشدار نقاط کور (BSD)، هشدار باز بودن درها (DOW)، رادار هشدار خروج از پارک، سیستم هشدار نزدیک شدن به موانع از جلو (CVW)، شارژر وایرلس، آینه‌های تاشو برقی و دوربین ۵۴۰ درجه پانارومیک بهره می‌برد.

کاتالوگ محصول

کاتالوگ خودرو مارس C300 آرشام موتور کاتالوگ خودرو مارس C300 آرشام موتور

همچنین بخوانید:
تحقق پنج درصد از وعده های واردات خودرو و هیاهویی که برای هیچ بود مشخصات فنی و امکانات سرس HM7، شاسی بلند جدید ماموت خودرو مونتاژ شاسی بلند آفرودی بایک BJ30 در ایران

نظر شما