شناسهٔ خبر: 54812616 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تیم بازرسی شبانه از بنگاه‌های اقتصادی برای اولین بار در قزوین تشکیل شد

قزوین – ایرنا – مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از تشکیل تیم بازرسی شبانه از بنگاه‌های اقتصادی استان برای اولین بار به منظور نظارت بر اجرای صحیح قانون کار، صیانت از نیروی انسانی و رعایت ایمنی و بهداشت در کارگاه‌های استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

عین الله کشاورز ترک روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور آغاز این طرح، شامگاه گذشته از ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد به همراه مدیر روابط کار و رئیس بازرسی کار استان سرزده از محل کار کارگران کارگاه های خدمات شهری شرکت نسیم پاک دشت کاسپین پیمانکار سازمان پسماند شهرداری قزوین (ایستگاه ۳ )، کشتارگاه قزوین مرغ و کشتارگاه گوهر طیور بازدید و از شرایط کاری و فعالیت کارگران و رعایت قانون کار و اصول ایمنی و بهداشت کار در این واحدها مطلع شدیم.

وی گفت: در سال تولید، اشتغال آفرین و دانش بنیان جهت حمایت از تولید و اشتغال و نظارت بر حسن ‌اجرای قانون کار و صیانت از نیروی انسانی، بنگاه هایی را که در شیفت شبانه فعالیت دارند شناسایی کرده ایم و با تشکیل تیم های بازرسی شبانه توسط بازرسان کار استان به صورت جدی بر فعالیت آنها نظارت خواهیم کرد.

کشاورز ترک اضافه کرد: با توجه به عرف اداری معمول، بازرسی های کار اغلب در ساعات کار اداری انجام می شود و بخشی از کارگاه ها از نظارت های اثربخش محروم بودند که با توجه به این موضوع، بازرسی‌های شبانه، نقش مهمی در صیانت از نیروی کار، رعایت اصول ایمنی و بهداشت کار و شناسایی اتباع بیگانه غیر مجاز خواهد داشت.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: به دلیل کمبود بازرسان کار نسبت به واحدهای تولیدی فعال استان، بعد از این بازرسی‌های هدفمند از واحدهای پرخطر شامل معادن، پروژه های ساختمانی، صنایع نفت و پتروشیمی و جایگاه‌های سوخت جزو اولویت اصلی بازرسی کار خواهد بود.

نظر شما