شناسهٔ خبر: 54812592 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حمیدی نژاد؛

مدیران مدارس مجاز به عقد هیچ‌گونه قراردادی با تولیدکنندگان لباس فرم دانش‌آموزی نیستند

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مدیران مدارس مجاز به عقد هیچ‌گونه قراردادی با تولیدکنندگان لباس فرم دانش‌آموزی نیستند. دریافت کل مبلغ هزینه لباس فرم تنها توسط تولیدکننده بر اساس قیمت‌های اعلام شده اتحادیه و نرخ‌نامه مورد تایید ادارات صنعت، معدن و تجارت و به طور مستقیم از اولیا انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

مسعود حمیدی‌نژاد گفت: ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی موظف به هماهنگی با اداره صنعت، معدن و تجارت جهت دریافت نرخ‌نامه تولید لباس فرم و ابلاغ آن به مدارس هستند.

او ادامه داد: مدیران مدارس بر اساس بند ۱۵ از شرح وظایف انجمن اولیا و مربیان مدرسه مبنی بر برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری، اقدام و نظارت بر سرویس حمل و نقل و تهیه پوشش و لباس فرم دانش‌آموزان، با هماهنگی شورای مدرسه و با رعایت معیار‌های مندرج در ماده ۸۵ آیین نامه اجرایی مدارس و تبصره ذیل آن نسبت به تمهید مقدمات و فعال‌سازی انجمن اولیا و مربیان مدرسه برای تامین لباس فرم دانش‌آموزان صرفا از طریق تولیدکنندگان مجاز که مشخصات آن‌ها توسط اتحادیه مربوط اعلام می‌شود، تا اول مرداد ماه اقدام کنند.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان می‌گوید: به منظور تحمیل نشدن هزینه‌های اضافی به خانواده‌ها، دانش‌آموزان می‌توانند از لباس‌های سالم و قابل استفاده سال‌های پیش استفاده کنند و والدین در صورت تمایل با رعایت رنگ و مدل مصوب مدرسه می‌توانند خود نیز نسبت به دوخت و تهیه لباس فرزندشان اقدام کنند.

این مقام مسئول  جزئیات عقد قرارداد با تولیدکنندگان، گفت: مدیران مدارس موظف‌اند پس از انعقاد تفاهم‌نامه بین انجمن اولیا و مربیان مدرسه و تولیدکنندگان مجاز بر اساس نرخ تمام شده پارچه و دوخت (ابلاغی از سوی اتحادیه‌های مربوط) با اطلاع‌رسانی به والدین نسبت به معرفی آن‌ها به تولیدکنندگان مجاز برای تهیه لباس فرم اقدام کنند.

به گفته آقای حمیدی نژاد؛ لباس فرم دانش‌آموزان، بر اساس مشخصات مورد درخواست مدارس و با قیمت کارشناسی اعلام شده از سوی اتحادیه مربوطه، توسط تولیدکنندگان مجاز ارائه خواهد شد؛ افزودن و دریافت هر مبلغی مازاد بر نرخ اعلام شده تحت عناوینی مانند نظارت و مدیریت بر تهیه و توزیع لباس فرم، مجاز نیست.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: هر گونه تخلف احتمالی با طرح شکایت توسط اولیای دانش‌آموزان از طریق انجمن مدرسه، بازرسان اتحادیه‌های مربوط، اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان تعزیرات حکومتی، قابل رسیدگی خواهد بود.

این مقام مسئول گفت: مدیران مدارس موظف هستند شماره تلفن سازمان تعزیرات حکومتی، اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت و کارشناسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات منطقه را در معرض دید اولیای دانش‌آموزان در دفتر ثبت نام و مدیریت مدرسه نصب کنند.

نظر شما