شناسهٔ خبر: 54800258 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هدیه رژیم صهیونیستی به نظامیان "ارتش لحد"

زینب غلامی

دولت رژیم صهیونیستی با اعطای هدیه‌ای به کهنه سربازان موسم به «ارتش لحد» که در جنگ لبنان کنار ارتش اسرائیل جنگیدند، به خاطر نقششان در حمایت از نهاد نظامی این رژیم موافقت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت اسرائیل با اعطای هدیه‌ای به کهنه سربازان ارتش جنوب لبنان "ارتش لحد" به دلیل کمک و همکاری با نهاد نظامی اسرائیل موافقت کرد. به هر نیرویی از این ارتش کمک هزینه‌ای به ارزش ۵۵۰.۰۰۰ شِکِل برای خرید منزل اعطا می‌شود. این کمک بین ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ تحویل داده می‌شود. این کمک تنها به آن‌هایی که در ارتش جنوب لبنان خدمت کرده‌اند و نیز خانواده‌هایشان به شرط اقامت در "اسرائیل" داده می‌شود.

ارتش جنوب لبنان که با نام "ارتش لحد" شناخته می‌شود، یکی از گروه‌های اصلی درگیر در جنگ داخلی لبنان بود. در طول جنگ داخلی لبنان، این نیروها متحد اصلی اسرائیل بودند و با شعار «بیرون‌کردن فلسطینی‌ها از خاک لبنان»، با نیروهای وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین و متحدان‌اش از جمله جنبش امل، حزب‌الله لبنان، حزب کمونیست سوریه و ارتش سوریه می‌جنگیدند.

از سوی دیگر آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی گفت: "ما باید از برادرانمان در ارتش جنوب لبنان که در کنار ما جنگیدند قدردانی کنیم. ما از نقش آن‌ها در دستاوردهای جنگ جنوب لبنان قدردانی می‌کنیم و با گذشت چند سال هم پیمانانمان را فراموش نکرده‌ایم و وظایف اخلاقی ما در قبال آن‌ها تأمین یک زندگی محترمانه برای آن‌هاست. ما از چهار سال پیش برای این پرونده تلاش کردیم. باید برای کسانی که به ما کمک کردند و سرنوشتشان به سرنوشت اسرائیل وابسته شد شرایط مناسب و محترمانه‌ای فراهم کنیم. ما از ارتش جنوب لبنان قدردانی و به حفظ این روابط مستحکم و کمک به این گروه ادامه می‌دهیم."

انتهای پیام

نظر شما