شناسهٔ خبر: 54782887 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار انتظامی در ۵ تیرماه؛

از اسکیمینگ ۲۵ حساب بانکی تا کلاهبرداری به بهانه اجاره ملک/ دستگیری یکی از عوامل فروش سلاح جنگی در غرب تهران

مهم‌ترین اخبار حوادث_انتظامی گروه جامعه خبرگزاری آنا در تاریخ ۵ تیرماه را در این بسته خبری مشاهده کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه جامعه خبرگزاری آنا، اسکیمینگ ۲۵ حساب بانکی، کشف ۲قبضه سلاح جنگی، شناسایی سارقان خودرو و... از جمله اخبار مهم حوادث_انتظامی ۵ تیرماه بودند که در ادامه این بسته خبری می‌توانید از جزئیات این اخبار مطلع شوید.

کشف ۲ قبضه سلاح جنگی در غرب تهران

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه کلانتری ۱۳۵ در راستای مقابله با عوامل ناامنی و برخورد جدی با مجرمان، با اشراف کامل مناطق جرم خیر موفق شدند یکی از فروشندگان سلاح و مهمات غیرمجاز را در حین حمل سلاح جنگی شناسایی کنند اظهار کرد: شامگاه گذشته عملیات کلانتری ۱۳۵ در حال گشت زنی در محدوده شهرک اکباتان و بزرگراه لشگری بودند که به رفتار عابر پیاده‌ای که کیسه‌ای مشکی رنگ به همراه داشت مظنون و برای بررسی موضوع دستور ایست را به عابر پیاده اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه متهم با روئیت ماموران متواری شد و با هوشیاری ماموران متهم را مهار و دستگیر کردند گفت: بعد از دستگیری از کیسه نایلونی وی بازدید شد که در این بررسی‌ها، ماموران ۲ قبضه سلاح جنگی، ۲ عدد خشاب، ۱۲ فشنگ جنگی کشف کردند، در همین راستا متهم گفت که با تهیه تجهیزات جنگی قصد فروش آن را داشته که توسط ماموران شناسایی و بازداشت شده است. پلیس همواره به طور جد با عاملان فروش سلاح غیر مجاز برخورد شدید خواهد کرد و از شهروندان می‌خواهیم تا در صورت مشاهده اینگونه موارد موضوع را با پلیس از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

اسکیمینگ ۲۵ حساب بانکی

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران با بیان اینکه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شدند مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است اظهار کرد: پس از اخذ اظهارات مال باختگان این پرونده در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند. در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا پایتخت مشخص شد همه قربانیان این پرونده بعد از خرید حیوانات خانگی از یک فروشگاه در نقطه‌ای از تهران حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

وی افزود: افسران پلیس فتا تهران بزرگ در مرحله تحقیقات پرونده متوجه شدند مجرمان تحت پوشش کارگران یک مغازه بزرگ فروش حیوانات خانگی در تهران مشغول کار شده‌اند و پس از کپی برداری کارت‌های بانکی، مال باختگان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان کرده‌اند که با بررسی‌های تکمیلی و همه جانبه و بهره گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند این افراد را شناسایی و پس از تشریفات قضائی، هر ۲ مجرم را در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا منتقل کنند.

گودرزی با بیان اینکه متهمان پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شاکیان پرونده و مستندات جمع آوری شده توسط پلیس به کلاهبرداری از بیش از ۲۸ نفر از شهروندان با این روش به ارزش ریالی بیش از ۵ میلیارد ریال اعتراف کردند و پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشتند گفت: شهروندان جهت پیشگیری از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را باید انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود و تغییر رمز دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است.

کشف بیش از ۳۰۰ کیلو تریاک در تهران

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وجود یک دستگاه خودرو پژو پارس سفید با دو لاستیک پنچر در کنار اتوبان شهید کاظمی و رها شده به‌صورت بلاصاحب عوامل عملیات کلانتری ۱۵۲ خانی اباد به همراه رئیس کلانتری به محل اعزام شدند اظهار کرد: ماموران در ابتدا خودرو پژو پارس با همان مشخصات را کنار اتوبان به صورتی که دو لاستیک سمت راست پنچر بوده مشاهده و جهت بررسی بیشتر به خودرو مراجعه کردند.

وی بیان کرد: با رعایت احتیاط کامل خودرو که راننده یا سرنشینی نداشت را بازدید کردند و از داخل صندوق و کابین خودرو تعداد ۱۸ گالن ۲۰ لیتری در مجموع به مقدار ۳۱۸ کیلو تریاک کشف و به کلانتری انتقال دادند.

کلاهبرداری به بهانه اجاره ملک شهروندان

قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه یازدهم اردیبهشت ماه پرونده‌ای به دستور بازپرس دادسرای ناحیه ۶ تهران با موضوع کلاهبرداری برای کشف و پی جویی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد اظهار کرد: مفاد پرونده حکایت از آن داشت شاکی در فضای مجازی به دنبال اجاره آپارتمان بوده و با دیدن یک آگهی با قیمت بسیار مناسب پس از تماس با فرد آگهی دهنده که خود را علی معرفی می‌کرد، از شاکی درخواست واریز مبلغی به عنوان بیعانه می‌کرد و جهت جلب اطمینان تصویر سند خودرو به نام خود که نشانی ملک مورد نظر در آن ثبت شده بود را به همراه تصویر کارت ملی ارسال می‌کرد و شاکی نیز طی دو مرحله مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال را به صورت اینترنتی به حساب متهم واریز کرده بود.

وی با بیان اینکه پس از واریز وجه متهم تلفن همراه خود را خاموش کرد و پس از مراجعه شاکی به آدرس اعلامی متوجه جعلی بودن آدرس و کلاهبرداری می‌شود. نظر به اهمیت موضوع، پرونده به صورت ویژه در دستور کار دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پایگاه قرار گرفت و ضمن انجام تحقیقات پلیسی مشخص شد کد ملی مندرج بر روی سند خودرو و کارت ملی جعلی است. لذا با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم صاحب حساب شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی فرد دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شد.

دستخال با بیان اینکه در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد فرد کارت‌های عابربانک خود را در قبال دریافت مبلغی به شخصی به نام شهاب ساکن ورامین داده است گفت: با هماهنگی‌های قضائی و صدور دستور دستگیری شهاب، کارآگاهان مخفیگاه متهم را شناسایی و وی را دستگیر و به تهران منتقل کردند که در تحقیقات به عمل آمده به بزه ارتکابی اعتراف و نفر اصلی را شخصی به نام امید معرفی کرد که با هدایت و راهنمایی وی دیگر متهم پرونده به نام امید دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شد.

انتهای پیام/۴۱۷۲/

نظر شما